Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาดสำหรับร้านขายยาสีลมเฮล์ทแคร์จากภัยคุมคามจากการเข้ามาของร้านขายยาแฟรนไซส์ / ชมพูนุท ลิขิตเลิศล้ำ =Marketing plan for Silom Healthcare Drugstore
Author Chompunuth Likitlertlump
Imprint 2555
Descript ก-ฌ, 82 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการศึกษาอิสระนี้ทำขึ้นเพื่อพัฒนาแผนการตลาดเชิงกลยุทธ์สำหรับร้านขายยาสีลมเฮลท์แคร์ โดยที่วัตถุประสงค์ในการจัดทำคือเพิ่มปริมาณการขายและกำไรสุทธิ ซึ่งตลาดเป้าหมายที่มุ่งเน้นคือเจาะตลาดกลุ่มลูกค้ากลุ่มเดิม การวางตำแหน่งทางการตลาดของทางร้านคือ จะเป็นร้านขายยาที่มีสินค้าหลากหลายที่มุ่งเน้นไปทางด้านเวชภัณฑ์ยาและอาหารเสริมทุกประเภทเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าที่ให้บริการโดยเภสัชกรตลอดทั้งวัน กลยุทธ์การแข่งขันเป็นส่วนแบ่งการตลาดและการพัฒนาตลาด กลยุทธ์ผลิตภัณฑ์คือการขยายสายผลิตภัณฑ์โดยเฉพาะอย่างยิ่งผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร และ วิตามินพร้อมกับการบริการลูกค้าอย่างมีประสิทธิภาพ กลยุทธ์การกำหนดราคาจะเป็นการกำหนดราคาเพื่อการแข่งขันที่สามารถแข่งขันกับคู่แข่งในพื้นที่เดียวกันได้ ในด้านของกลยุทธ์ด้ารสถานที่ทางร้านจะมีการตกแต่งแผนจากร้านขายยารูปแบบดั้งเดิมให้มีความทันสมัยมากขึ้น ส่วนกลยุทธ์การตลาดสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการจะมีการใช้การส่งเสริมการขายและให้ตัวอย่างฟรีให้กับลูกค้าเพื่อสร้างการรับรู้ในตรายี่ห้อของร้านสีลมเฮล์ทแคร์ โดยที่งบประมาณการตลาดรวมเป็น 620,000 ล้านบาทที่มีผลกำไรเพิ่มขึ้น 25%
This independent study is to develop a strategic marketing plan for Silom Health Care drug store with objectives of increasing sale volume and net profit. Target markets are existing customers with a positioning of top of heart drugstore in Silom area having many kind of healthcare product serving by pharmacist all day. The competitive strategy is market penetration and market development. Product strategy is to extend product lines especially food supplements and vitamins along with efficient customer services. Pricing strategy will focus on competitive pricing strategy which can compete against competitor in the same area. Distribution strategy will use renovate plan from the traditional drugstore style to be more modern. Integrated marketing communications strategy is to use sale promotion and give free sample to customer to build brand awareness. Total marketing budget is 620,000 Baht with an expected profit increasing 25%


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829343LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram