AuthorPananya Jira-alongkorn
TitleThe study of consumer brhavior on Mazda's online marketing communication / Pananya Jira-alongkorn = การศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคต่อการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของตราสินค้า / ปนัญญา จิรอลงกรณ์
Imprint 2018
Descript x,126 leaves: illustration

SUMMARY

การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคต่อการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของตราสินค้ามาสด้าในสามด้าน ได้แก่ การรับรู้ ความรู้สึก และพฤจติกรรม โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงสำรวจจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นลูกค้าปัจจุบันและผู้ที่กำลังจะซื้อรถยนต์ของตราสินค้ามาสด้าช่วงอายุระหว่าง 25 ถึง 45 ปี ซึ่งเคยพบเห็นการสื่อสารออนไลน์ของมาสด้าในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมาจำนวน 237 คน ในส่วนของการรับรู้ ผลการวิจัยพบว่า สื่อออนไลน์ของมาสด้า โดยเฉพาะอย่างยิ่งเฟชบุ๊กได้รับความนิยมในหมู่ลูกค้าของมาสด้ามากขึ้น กลุ่มตัวอย่างได้ใช้สื่อออนไลน์ของมาสด้าในการเข้าถึงข้อมูลของตราสินค้า อีกทั้งยังรู้สึกว่าออนไลน์มีส่วนช่วยให้ความตั้งใจซื้อเพิ่มขึ้นและมีทัศนคติต่อภาพลักษณ์ของตราสินค้าที่ดีมากขึ้น ในส่วนของความรู้สึก กลุ่มตัวอย่างเห็นด้วยว่าพวกเขามีความเชื่อมโดยงต่อตราสินค้ามาสด้าสูง เนื่องจากกลุ่มตัวอย่างสามารถจดจำโลโก้ของตราสินค้าได้และรู้สึกว่าตราสินค้ามีภาพลักษณ์ที่น่าชื่นชอบและมีบุคลิกภาพที่เด่นชัน นอกจากนี้ กลุ่มตัวอย่างยังมีความรู้สึกในเชิงบวกต่อการสื่อสารออนไลน์ของมาสด้าและต่อตราสินค้าอีกด้วย ในส่วนของพฤติกรรม ผลการวิจัยพบว่า ความต้องการซื้อของกลุ่มตัวอย่างโดยรวมแล้วไม่สูงนัก อย่างไรก็ตามผู้ที่กำลังจะซื้อรถยนต์ของตราสินค้ามาสด้ามีความต้องการที่จะซื้อสินค้ามาสด้าสูงกว่าลูกค้าปัจจุบัน โดยสรุปแล้ว การรับรู้ ความรู้สึก และพฤติกรรมของผู้บริโภคต่อการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของตราสินค้ามาสด้ามีความสัมพันธ์กัยอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The objective of this research was to study the consumer behavior on Mazda's online marketing communications. Two hundred and thirty-seven Mazda's current and potential customers aged between 25 to 45 years old residing in Thailand, who had been exposed to Mazda's online marketing communications in the past six months, were asked to complete both online and offline questionnaire survey. theresearch findings in the cognitive part reveal that Mazda's online platforms, especially fackbook, is becoming increasingly important among its customers. themajority of the samples use Mazda's online media as the source of information on thebrand and feel that these online platforms help increase their purchase intention and enhance Masda's brand image. the results in the affective part show that most of thesamples agreed that they had strong associations with the Mazda brand, as a significant portion of the respondents were able remrmber Mazda's logo and felt that Mazda has a favorable image and a strong personality. Furthermore, overall, thesamples felt positively about Mazda's online communications; hence, they felt positively with the Mazda brand itself. for the conative part, theoutcomes show that the samples' purchase intention to buy a Mazda car is not very high. howevwe, theresults further reveal that Mazda's potential customers are more likely to purchase a Mazda car than the brand's current customer. in cinclusion. all cognitive, affective, and conative parts are significantly related to each other


LOCATIONCALL#STATUS
Communication Arts Library : Thesis3617 CHECK SHELVES