AuthorPhimapsorn Chotchaisatit
TitleBusiness Plan for Dog Grooming and Daycare Service / Phimapsorn Chotchaisatit= แผนธุรกิจการให้บริการอาบน้ำตัดขนและฝากเลี้ยงสุนัขระหว่างวัน / พิมพ์อัปสร โชติชัยสถิตย์
Imprint 2019
Descript - หน้า, ตาราง

SUMMARY

This independent study is created for studying business plan for GoCar car sharing service through mobile application for a famous tourist district in Phuket, Chonburi, Krabi, and Chiang Mai provinces. GoCar car sharing service aim to target the international and local tourist, who value convenience mobility for travelling. The business concept to offer reliable vehicle fleet for rent, at a secure and accessible parking station, with variety of price option and all-inclusive rental package through standardized smartphone application service. The service offer differentiation by flexible pricing strategy, conveniently accessibility of service location, simplicity and intuitive rental process and secure payment with 24hr availability service. Additionally, creating local business partnership offer a better accessible to local tourist attraction, and a offered an exceptionally convenient mobility solution. This study was researched and analyzed the business environment factors, competitors, and consumer behaviors, in order to use as guideline for study the business plan. Also, studied emphasized on the marketing feasibility, operation feasibility, and financial feasibility. The project required 2.0 million THB investment which are equity 100% from investor. From the study, the NPV of 5 years period is 1.3 M.THB and IRR is 61.1% at WACC 40%. The sensitivity analysis found to be in acceptable risk. As a result, this GoCar car sharing service on mobile application is feasible and attractive.
โครงการค้นคว้าอิสระนี้จัดทำขึ้นเพื่อสร้างแผนธุรกิจสำหรับร้านเพลย์พอวส์ซึ่งเป็นธุรกิจให้บริการอาบน้ำตัดขนและฝากเลี้ยงสุนัขระหว่างวัน รวมทั้งบริการสระว่ายน้ำสำหรับสุนัขและร้านขายสินค้าของสัตว์เลี้ยง ทั้งนี้เพลย์พอวส์จะตั้งอยู่ในย่านตลิ่งชันและปิ่นเกล้า-ราชพฤกษ์ ซึ่งเป็นพื้นที่ที่ประชากรอาศัยอยู่หนาแน่นมากกว่า 70,000 ครัวเรือน อีกทั้งยังเป็นบริเวณเชื่อมต่อสายหลักไปสู่กลางเมืองและจังหวัดนนทบุรี ทั้งนี้ในการดำเนินธุรกิจสำหรับการให้บริการอาบน้ำตัดขนและฝากเลี้ยงสุนัขจำเป็นต้องสร้างความแตกต่างและสร้างคุณค่าในการให้บริการ เพื่อสร้างฐานลูกค้าและพัฒนาการบริการสัตว์เลี้ยงให้สามารถแข่งขันกับคู่ต่อสู้ในตลาดธุรกิจบริการสัตว์เลี้ยงได้ แผนธุรกิจนี้ได้มีการศึกษาโอกาสและอุปสรรคในธุรกิจตลาดสัตว์เลี้ยงไทย ทำให้เห็นถึงโอกาสในการสร้างธุรกิจบริการในตลาดสัตว์เลี้ยง อีกทั้งแผนธุรกิจนี้ได้ทำการวิเคราะห์ปัจจัยภายใน ภายนอก รวมทั้งการแข่งขันในธุรกิจให้บริการสัตว์เลี้ยง เพื่อสร้างกลยุทธ์ทางการตลาดและการดำเนินธุรกิจเพื่อแข่งขันกับคู่ต่อสู้ทางธุรกิจรายอื่นได้ โดยแผนการตลาดของเพลย์พอวส์จะเน้นด้านการสร้างการรับรู้ของแบรนด์และสร้างชื่อเสียงจากการบอกต่อของเจ้าของสุนัขที่เข้ารับบริการต่างๆของทางร้าน จากแผนธุรกิจเพลย์พอวส์ที่จัดทำขึ้นนี้ บริษัทคาดว่าจะสามารถเพิ่มยอดขายได้ 15-20 เปอร์เซ็นต์ต่อปี และเนื่องจากสถานที่ให้บริการ สามารถรองรับการดูแลสุนัขสำหรับบริการฝากเลี้ยงระหว่างวันได้จำนวน 30 ตัว ดังนั้นบริษัทได้คาดการว่าภายในระยะเวลา 6 ปี บริษัทจะขยายสาขาไปยังพื้นที่ใกล้เคียงเพื่อรองรับฐานลูกค้าที่เพิ่มขึ้น


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project60820047 LIB USE ONLY