Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleBusiness plan for “online car insurance broker” in Thailand / Thananat Sakornsakolpat= แผนธุรกิจนายหน้าประกันรถยนต์ออนไลน์ /ธนณัฏฐ์ สาครสกลพัฒน์
Imprint 2019
Descript - หน้า, ตาราง

SUMMARY

The objective of this independent study is to develop a business plan for an online car insurance broker in Thailand. The online car insurance broker is an online platform which provides a variety of insurance policies from leading insurance companies and allows customers to compare, buy, and get insurance policy cover within minutes. There are many factors to support this business such as unsaturated car insurance market, vehicle sales increase, internet users increase, digital payment trend, and risk aversion of people. The analyzes of competitors, primary, and secondary customer behavior are performed to evaluate the present market. It shows that the car insurance market is unsaturated and still growing. Moreover, in 2018 vehicle sales increased by 19.2 percent. To understand customers’ needs, the customer survey had collected 185 responses from Thai citizens who own a car in Thailand. From the study, the most important factor to choose a car insurance company is the reliability of the firm. The most satisfying complimentary gift is free petrol card. The company conducts the marketing plan, operational plan, in conforming with the customer needs from the survey. Lastly, the financial study summarizes that the company business plan is feasible for five years of operation between 2020 and 2024. The financial analysis concludes that the company is profitable with a payback period in 4.08 years and internal rate of return of 21%.
โครงงานค้นคว้าอิสระนี้จัดทำขึ้นเพื่อสร้างแผนธุรกิจสำหรับนายหน้าประกันรถยนต์ออนไลน์ ซึ่งมีลักษณะเป็นเว็บไซต์เปรียบเทียบประกันภัยรถยนต์ของแต่ละบริษัทประกันภัย ลูกค้าสามารถซื้อและได้รับความคุ้มครองจากบริษัทประกันภัยได้ทันที ในปัจจุบันตลาดประกันภัยรถยนต์ยังคงเติบโตขึ้นเรื่อยๆ ยอดการขายรถยนต์ประจำปี 2561 ที่ยังคงเพิ่มสูงขึ้น จำนวนการใข้อินเตอร์เน็ตที่มากขึ้น และกลุ่มลูกค้ามีความเชื่อมั่นในการชำระเงินผ่านอินเตอร์เน็ตเพิ่มมากขึ้น ปัจจัยเหล่านี้สนับสนุนให้การทำธุรกิจนายหน้าประกันภัยรถยนต์ออนไลน์มีความน่าสนใจมากยิ่งขึ้น การวิเคราะห์คู่แข่ง พฤติกรรมของกลุ่มลูกค้าทั้งข้อมูลปฐมภูมิและทุติยภูมิเพื่อนำมาวิเคราะห์ตลาดประกันภัยในปัจจุบัน แสดงให้เห็นว่า ตลาดประกันภัยยังไม่ถึงจุดอิ่มตัวและยังคงเติบโตขึ้นเรื่อยๆ ยิ่งไปกว่านั้นแล้วยอดขายรถยนต์ในปี 2561 ยังคงเพิ่มขึ้น 19.2 เปอร์เซ็นต์ ผู้เขียนได้จัดทำแบบสำรวจผู้ใช้รถยนต์ในประเทศไทย จำนวน 185 คน และได้ผลสรุปว่า ปัจจัยที่สำคัญที่สุดในการเลือกบริษัทประกันภัยคือ ความน่าเชื่อถือของบริษัทประกันภัยนั้น และของกำนัลที่ลูกค้าต้องการมากที่สุดคือ บัตรเติมน้ำมันฟรี ซึ่งทางบริษัทได้ทำแผนการตลาด แผนการดำเนินงานให้สอดคล้องกับผลที่ได้จากการสำรวจเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าให้มากที่สุด สุดท้ายนี้ การวิเคราะห์ทางการเงินของแผนธุรกิจนี้ได้ครอบคลุมการประมาณการในช่วงห้าปีแรกของ การเปิดกิจการระหว่าง ปี 2563 ถึง 2567 โดยได้สรุปความเป็นไปได้ของธุรกิจด้วยระยะคืนทุนใน 4.08 ปี และอัตราผลตอบแทนอยู่ที่ 21 เปอร์เซ็นต์


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project60819146LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram