Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleFemale generation Y consumer' online behavior on sportswear clothing brands / Varine Charungvat = พฤติกรรมออนไลน์ของผู้บริโภคหญิงเจนเนอเรชั่นวายต่อตราสินค้าชุดออกกำลังกาย / วฤณ จรุงวัฒน์
Imprint 2016
Descript x, 105 leaves : illustration

SUMMARY

The objective of this research was to study female generation Y consumers' online behavior on sportswear clothing brands. two hundred female generation Y consumers aged between 16 to 36 years old residing in Bangkok, who had experience in purchasing sportswear clothing brands through social media platforms in the past six months were asked to complete an online questionnaire survey. results in the cognitive part shows that the samples are familiar with the brand they have purchased and they would liketo recommend the brand to others in the online network since they became a fan/follower of it. most of the samples chose to buy international brands. in the affective part, samples agreed most that the brand they chose has very unique brand image when compared to competing brands. as for perceived product quality, comfortable materials are the most important aspect for sportswear clothing products. for the conative part, the outcome shows that most female generation Y consumers are likely to purchase any products from brand they chose through social media platforms. in sum, all cognitive, affective, and conative parts are significantly related to each other
การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมออนไลน์ของผู้บริโภคหญิงเนเนอเรชั่นวายต่อตราสินค้าชุดออกกำลังกายในสามด้าน ได้แก่ การรับรู้ ความรู้สึก และพฤติกรรม โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงสำรวจแบบออนไลน์จากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้หญิงเจนเนอเรชั่นวายช่วงอายุระหว่าง 16 ถึง 36 ปี ซึ่งเคยมีประสบการณ์การซื้อชุดออกกำลังกายผ่านสื่อสังคมออนไลน์ในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมาจำนวน 200 คน ในส่วนของการรับรู้ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างรู้สึกคุ้นเคยกับตราสินค้าชุดออกกำลังกายที่ซื้อ และมักจะแนะนำวินค้าบริการ หรือตราสินค้าที่ติดตาม และชื่นชอบบนสื่อสังคมออนไลน์มากที่สุด โดยส่วนใหญ่กลุ่มตัวอย่างจะเลือกซื้อชุดออกกำลังกายของตราสินค้าต่างประเทศ ในส่วนของผลการวิจัยเชิงของความรู้สึก กลุ่มตัวอย่างเห็นด้วยว่าตราสินค้าชุดออกกำลังกายที่เลือกนั้นมีภาพลักษณ์ที่เป็นเอกลักษณ์ เมื่อเทียบกับบรรดาตราสินค้าคู่แข่ง นอกเหนือจากนั้น กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับเนื้อผ้าที่ใช้ในการทำชุดออกกำลังกายมากที่สุด ผลในส่วนของพฤติกรรมพบว่า ส่วนใหญ่ กลุ่มตัวอย่างมีแนวโน้มที่จะซื้อสินค้าอื่น ๆ จากตราสินค้าที่เลือกผ่านสื่อสังคมออนไลน์อีก โดยสรุปแล้ว การรับรู้ ความรู้สึก และพฤติกรรมของผู้บริโภคหญิงเจนเนอเรชั่นวายต่อตราสินค้าชุดออกกำลังกายมีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ


Decision making Consumer behavior

LOCATIONCALL#STATUS
Communication Arts Library : Thesis3558CHECK SHELVES

Chulalinet's Book Delivery Request




Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram