Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleEffects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance / Chanmany Rattanavongsa = ผลของการใช้รูปแบบการสอนการสะท้อนคิดหลายระดับต่อความสามารถในการสอนภาษาอังกฤษของนิสิตนักศึกษาครูลาว / จันมณี รัตนวงศ์ษา
Imprint 2016
Connect tohttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/61384
Descript xii, 164 pages : charts

SUMMARY

The objectives of this study were to investigate the effects of Multilevel Reflection Model Instruction on Lao pre-service teachers’ English teaching performance and to explore the opinions of Lao pre-service teachers on the arranged activities in each level of Multilevel Reflection Model. The samples were 20 pre-service teachers who enrolled in Methodology course at Faculty of Education, National University of Laos. Purposive Sampling technique was used. The duration of the experiment lasted 12 weeks. The research instruments were teaching evaluation form before and after teaching performance, reflective journal writing and a questionnaire. The data were analyzed using descriptive statistics, the Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Rank Test, and content analysis.The findings revealed that 1) the English teaching performance scores were increased without statistically significant at the level of 0.05. 2) Pre-service teachers’ reflective journal writing through their teaching improved from level 2-Descriptive Reflection to the level 3-Pedagogical Reflection. 3) Pre-service teachers expressed positive opinions towards the treatment
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนภาษาอังกฤษโดยการใช้รูปแบบการสะท้อนคิดหลายระดับที่มีต่อความสามารถการสอนภาษาอังกฤษของนิสิตครูลาว และ 2) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของนิสิตครูลาวต่อการจัดกิจกรรมต่างๆ ในแต่ละระดับของรูปแบบการสอนแบบสะท้อนคิดหลายระดับ กลุ่มตัวอย่างของงานวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วยนิสิตครูชั้นปีที่ 3 ปีการศึกษา 2559 สาขาภาษาอังกฤษ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยแห่งชาติลาว จำนวน 20 คน ผู้ลงทะเบียนเรียนวิชาระเบียบวิธีการสอน คัดเลือกโดยวิธีการสุ่มแบบเจาะจง  การวิจัยครั้งนี้มีระยะเวลา 12 สัปดาห์  เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัยได้แก่ แบบประเมินการปฏิบัติการสอนของนิสิตครูก่อนและหลังการสอน แบบบันทึกหลังการสอนของกลุ่มนิสิตครู และ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงบรรยาย,Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Rank Test และการวิเคราะห์เชิงเนื้อหาผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนการปฏิบัติการสอนของนิสิตครูเพิ่มขึ้นแบบไม่มีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 2) การเขียนแบบบันทึกหลังการสอนของกลุ่มนิสิตครูมีการพัฒนาขึ้นจากระดับขั้น2 สะท้อนคิดจากการบรรยายสู่ขั้น 3 สะท้อนคิดจากกระบวนการสอน 3) ความคิดเห็นของนิสิตครูที่มีต่อกิจกรรมต่าง ๆ ในแต่ละกระบวนการของรูปแบบการสอนแบบสะท้อนคิดหลายระดับแสดงให้เห็นว่านิสิตครูมีทัศนคติเชิงบวกต่อกิจกรรมในแต่ละกระบวนการ


Student teachers -- Laos English language -- Study and teaching Reflective learning นักศึกษาครู -- ลาว ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน การเรียนรู้แบบพินิจพิเคราะห์



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram