Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleStrategic Plan for Good All Day / Pavinee Tanunchaiwatana =แผนกลยุทธ์สำหรับร้าน กู๊ด ออล เดย์
Author ภาวิณี ธนัญชัยวัฒนา
Imprint 2559
Descript viii :90 หน้า, ตาราง

SUMMARY

This independent study is conducted to develop a strategic plan for Good All day in order to maximize its profitability and increase brand loyalty from the market. Good All Day is a brand of men’s hair styling products focusing on a niche market like gentleman hair style. It was found in January 2016. The main products are Good All Day Fiber Wax and Pomade for men. After having studied the business both internally and externally, the author found that there is an opportunity in men’s grooming market because demand of men’s grooming products in Thailand is increasing. Moreover, after analyzing the customers and current market, there is demand of Men’s hair styling products especially, pomade product in the market. Currently, there are few players who are in this market in Thailand. To take this opportunity, the author suggests Good All Day to continually develop the product and conduct proper marketing campaigns in a specific timeline. As a result, the company is expected to become profitable by higher sales revenues and improve other operations as suggested in the report.
โครงการค้นคว้าอิสระนี้จัดทำขึ้นเพื่อการวางแผนกลยุทธ์ให้แก่ร้าน กู๊ด ออล เดย์ เพื่อจุดประสงค์ที่จะสร้างกำไรสูงสุดให้แก่บริษัท และเพื่อเพิ่มความภักดีของลูกค้าที่มีต่อแบรนด์ ทั้งนี้ กู๊ด ออล เดย์ จัดตั้งขึ้นเมื่อเดือน มกราคม 2559 เป็นร้านขายสินค้าจัดแต่งทรงผมที่เจาะตลาดเฉพาะกลุ่ม ซึ่งได้แก่กลุ่มผู้ชายที่ชอบการจัดแต่งทรงผมสไตล์ เรียบ เท่ และดูดี โดยสินค้าหลักของร้านได้แก่ กู๊ด ออล เดย์ ไฟเบอร์ แว็กซ์ และ โพเมด สำหรับผู้ชาย หลังจากทำการศึกษาธุรกิจทั้งภายในและภายนอก ผู้เขียนพบว่า ปัจจุบันผู้ชายไทยเริ่มหันมาดูแลตัวเองมากขึ้น การดูแลการแต่งกายและจัดแต่งทรงผมของผู้ชายกำลังได้รับความนิยมจากตลาดมากขึ้น และจากการวิเคราะห์กลุ่มลูกค้าของธุรกิจ พบว่ามีความต้องการของสินค้าประเภทโพเมดอยู่เช่นกัน นอกจากนี้ จำนวนคู่แข่งในตลาดที่อยู่ในเมืองไทยยังมีจำนวนไม่มาก จึงถือเป็นโอกาสของบริษัท โดยผู้เขียนเสนอให้ร้าน กู๊ด ออล เดย์ทำการพัฒนาสินค้าอย่างต่อเนื่อง พร้อมวางแผนการตลาดที่จำเป็น ตามระยะเวลาที่กำหนดให้ ทั้งนี้ บริษัทคาดหวังกำไรที่จะเพิ่มมากขึ้นในอนาคต และการพัฒนาระบบการดำเนินงานที่เป็นระบบขึ้น ซึ่งรายละเอียดดังกล่าวจะถูกแสดงไว้ในโครงการค้นคว้าอิสระนี้


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58820757LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram