Authorธนาภร ธำรงรัตน์
Titleแผนธุรกิจบริการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพสำหรับผู้สูงอายุ / ธนาภร ธำรงรัตน์ =Business plan of Health and Wellness Tourism for Elderly Persons /Thanaporn Thamrongrat
Imprint 2559
Descript ก-ฑ :204 หน้า, ตาราง

SUMMARY

โครงการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทำแผนธุรกิจบริการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพสำหรับผู้สูงอายุ ภายใต้ชื่อฟาร์มิลี่ ทราเวล โดยการวิเคราะห์ข้อมูลปฐมภูมิจากการเก็บแบบสอบถามและสัมภาษณ์กลุ่มเป้าหมายอายุ 50 ปีขึ้นไป และการใช้ข้อมูลทุติยภูมิ นำไปสู่การกำหนดรูปแบบทางธุรกิจ การวางกลยุทธ์การปฎิบัติด้านการตลาด ด้านการดำเนินงานและด้านการเงินและการลงทุน จากการศึกษาทัศนคติและปัจจัยที่มีผลต่อการใช้บริการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพของผู้สูงอายุ พบว่าปัจจัยด้านกระบวนการจัดการ ด้านผลิตภัณฑ์และบริการและด้านบุคลากรเป็นปัจจัยที่กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญ กลยุทธ์ของฟาร์มิลี่ ทราเวล จึงมุ่งเน้นกลยุทธ์มุ่งเน้นการสร้างความแตกต่าง นำเสนอบริการท่องเที่ยวที่เหมาะสมให้กับผู้สูงอายุผ่านกลยุทธ์ทางการตลาด
ซึ่งประกอบด้วยส่วนประสมทางการตลาด 7 ประการ กลยุทธ์การสร้างแบรนด์และการสร้างความประสบการณ์ที่ดีต่อลูกค้า อีกทั้งยังมีกลยุทธ์ด้านกระบวนการจัดการและกลยุทธ์การจัดการทรัพยากรมนุษย์ ด้วยนโยบายการคัดเลือกพนักงานและการอบรมให้เหมาะสมกับธุรกิจบริการ ทั้งนี้จากการศึกษาความเป็นไปได้ทางการเงิน พบว่าฟาร์มิลี่ ทราเวล จะต้องใช้เงินลงทุนเริ่ิมแรกจำนวน 1,500,000 บาท โดยเงินลงทุนมาจากส่วนของเจ้าของ จากสมมติฐานและการประมาณการณ์ทางการเงินสรุปได้ว่าธุรกิจสมควรลงทุน เนื่องจากมูลค่าปัจจุบันสุทธิมีค่าเป็นบวกเท่ากับ 1,391,551.59 บาท อัตราผลตอบแทนภายในเท่ากับร้อยละ 54.3 และมีระยะเวลาคืนทุน 2.63 ปี
This special project was to study the business plan of Health and Wellness tourism for elderly persons under the name of Pharmily Travel. This study provided the analysis of primary data, collected from the survey and interview of the target group aged 50 years, and secondary data in order to create a business plan and strategies that contain marketing plan, operation plan, financial and investment plan. The results of the study factors that affect the health and wellness tourism for elderly persons found that process factor, product and service factor and people factor and are important. Therefore, the business strategy will be focused on making a difference by offering various types of services appropriate to seniors through strategic marketing.
Pharmily Travel will do the marketing mix 7P’s, brand strategy and customer experience management strategy. Furthermore, the project will focus on process management strategy and human resources strategy, the policy of recruiting and training services to suit the business. The feasibility study of financial section, found that Pharmily Travel used the investment amount of 1,500,000 baht from the owner. From the assumption and financial plan, this project should make an investment because net present value (NPV) equals 1,391,551.59 baht and internal interest rate equals 54.3%. Finally, this payback period of the project equals 2.63 years.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58821655 LIB USE ONLY