Authorวรรษมน วงศ์พัฒนานุกุล
Titleแผนกลยุทธ์โรงงานฟอกหนังหมินแซ/ วรรษมน วงศ์พัฒนานุกุล=Strategic Plan for Meng Sae Tannery /Wassamon Wongpattananukul
Imprint 2559
Descript ก-ฑ :163 หน้า, ตาราง

SUMMARY

โครงการศึกษาค้นคว้าอิสระฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทำแผนกลยุทธ์สำหรับโรงงานฟอกหนังหมินแซ ซึ่งเป็นผู้ผลิตหนังฟอกสำเร็จรูปสำหรับผลิตสินค้าเครื่องหนังแฟชั่น โดยเป็นการศึกษาสภาพแวดล้อมทั้งภายในและภายนอกของธุรกิจ การวิเคราะห์อุตสาหกรรมฟอกหนัง การวิเคราะห์คู่แข่งขัน การวิเคราะห์พฤติกรรมลูกค้า เพื่อหาจุดแข็งและจุดอ่อน รวมถึงโอกาสและอุปสรรค เพื่อนำข้อมูลมาจัดทำกลยุทธ์สำหรับใช้เป็นแนวทางในการดำเนินงานของโรงงานฟอกหนังหมินแซจากการศึกษาพบว่าแนวโน้มเศรษฐกิจที่ดีขึ้นส่งผลต่อโอกาสในการขยายตัวของอุตสาหกรรมฟอกหนัง ถึงแม้วงจรชีวิตของอุตสาหกรรมจะอยู่ในช่วงถดถอย
ทำให้ระดับการแข่งขันในอุตสาหกรรมอยู่ในระดับค่อนข้างสูง แต่คู่แข่งขันที่มีความได้เปรียบในการแข่งขันจะสามารถอยู่รอดได้ในอุตสาหกรรมอย่างยั่งยืน ดังนั้นการวางกลยุทธ์เพื่อสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันจึงมีความสำคัญมากสำหรับโรงงานฟอกหนังหมินแซในสถานการณ์ปัจจุบัน แผนกลยุทธ์ระดับองค์กรที่เหมาะสมสำหรับโรงงานฟอกหนังหมินแซคือ กลยุทธ์การเติบโตแบบมุ่งเน้น (Intensive Growth) ในลักษณะการเติบโตแบบพัฒนาตลาด (Market Development) และการเติบโตแบบพัฒนาผลิตภัณฑ์ (Product Development) อีกทั้งวางกลยุทธ์ระดับธุรกิจโดยใช้กลยุทธ์สร้างความแตกต่างทั่วไป (Broad Differentiation) โดยเน้นการเป็นผู้นำทั้งด้านคุณภาพและต้นทุน เพื่อสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันเหนือคู่แข่งและสามารถอยู่ในอุตสาหกรรมได้อย่างยั่งยืน
The purpose of this independent study is to develop a strategic plan for Meng Sae Tannery which produces leather for fashion and leather goods industry. This study focused on both internal and external factors which consist of Industry analysis, competitor analysis, and customer behavior analysis to find strengths, weaknesses, opportunities, and threats. With all information mentioned above, strategic plan can be set to be the operational direction for Meng Sae Tannery. From the study, better economic situation is the opportunity for growth of tannery industry.
Even though industry life cycle is in Decline stage which affects high level of competition among competitors, one with competitive advantage can sustainably survive in the industry. Thus, strategic plan is important for Meng Sae Tannery to survive in current situation. In summary, Intensive Growth strategy is selected as a corporate strategy for Meng Sae Tannery, including Market Development strategy and Product Development strategy. For business level strategy, Broad Differentiation strategy is selected by focusing both product quality and cost reduction. All strategies are proposed with the objective to create superior competitive advantage for Meng Sae Tannery in long run.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58820522 LIB USE ONLY