Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจผลิตภัณฑ์เสริมอาหารบำรุงสมองชนิดเม็ดแตกตัวเร็วในช่องปากตรา “โอดีที” / ปัณณวัฒน์ สิทธิภูมิสวัสดิ์= Business Plan for Brain-Boosting Oral Disintegrating Tablet Dietary Supplement Brand “ODT”
AuthorPunnawat Sittipoomsawat
Imprint 2559
Descript ก-ฏ : 182 หน้า, ตาราง

SUMMARY

โครงการพิเศษ (Special Project) นี้ จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาโอกาสและกลยุทธ์ในการดำเนินธุรกิจผลิตภัณฑ์เสริมอาหารบำรุงสมองชนิดเม็ดแตกตัวเร็วในช่องปาก โดยศึกษาและวิเคราะห์ปัจจัยต่างๆ ที่มีผลต่อการดำเนินธุรกิจทั้งสภาพแวดล้อมโดยทั่วไป การแข่งขันในอุตสาหกรรม ความต้องการของลูกค้า คู่แข่งในธุรกิจ เพื่อนำมาประกอบการตัดสินใจ และกำหนดแนวทางที่เหมาะสมในการดำเนินธุรกิจ เพื่อสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันและให้ธุรกิจอยู่ได้อย่างยั่งยืนผลการการศึกษาธุรกิจผลิตภัณฑ์เสริมอาหารบำรุงสมองชนิดเม็ดแตกตัวเร็วในช่องปาก พบว่า อุตสาหกรรมผลิตภัณฑ์เสริมอาหารมีการเติบโตอย่างต่อเนื่อง และยังมีโอกาสทางธุรกิจที่ยังตอบสนองผู้บริโภคไม่เต็มที่ในกลุ่มบำรุงสมอง โดยผู้บริโภคมีแนวโน้มการดูแลสุขภาพเชิงป้องกันเพิ่มขึ้น และหันมาให้ความสำคัญกับสมุนไพรมากขึ้น
จากการวิเคราะห์ผลการวิจัยพฤติกรรมผู้บริโภคพบว่า บริษัทจะสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันได้โดยการให้ความสำคัญกับประสิทธิผลของผลิตภัณฑ์และความสะดวกในการรับประทาน โดยจัดทำแผนการตลาด แผนการดำเนินงาน และแผนการเงิน เพื่อที่จะสามารถดำเนินธุรกิจให้ประสบความสำเร็จ การศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจ พบว่าธุรกิจนี้จะสามารถสร้างผลกำไรและมีแนวโน้มที่จะดำเนินการให้ประสบผลสำเร็จได้ตามเป้าหมายที่วางไว้ โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิของผลตอบแทนโครงการเท่ากับ 1.45 ล้านบาท ผลตอบแทนภายในกิจการเท่ากับ 34% ซึ่งสูงกว่าต้นทุนเงินทุนถัวเฉลี่ยของโครงการ และมีระยะเวลาคืนทุน 3 ปี 2 เดือน
The main objective of this special project is to identify the business opportunities and strategies for Brain-Boosting Oral Disintegrating Tablet Dietary Supplement business. The external environment analysis, industry competition analysis, customer analysis, and competitor analysis have been provided in order to make proper decision and determine the direction of business for acquiring competitive advantage and business sustainability. The findings show that the dietary supplement industry is continually growing and there are many business opportunities especially in brain health dietary supplement products.
Consumers tend to concern about their health in preventive approach and increasingly pay attention to herb products. The results from customer analysis indicate the key factors to build the competitive advantage which are effectiveness and convenience. The business plan is set up with detail marketing plan, operation plan, and financial plan to be the successful business. The feasibility study shows that this business is profitable and tends to achieve the goal. Net present value of project is 1.45 million baht. Internal rate of return (IRR) of the project is 34% which is higher than weighted average cost of capital. The payback period is 3 years 2 months.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58819799LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram