แผนธุรกิจการค้าผ่านช่องทางออนไลน์สำหรับธุรกิจเฟอร์นิเจอร์และตกแต่งภายใน/ บวรลักษณ์ เลิศพิทักษ์สินชัย=Business plan for online merchandising of furniture and interior design services /Bowonlak Lertpitaksinchai
Imprint
2559
Descript
ก-ง : 147 หน้า, ตาราง
SUMMARY
โครงการพิเศษฉบับนี้จัดทำขึ้นเพื่อการวางแผนธุรกิจของบริษัทรับออกแบบตกแต่งภายใน ภายใต้ชื่อตรา Living in Style โดยทำการวิเคราะห์ปัจจัยภายนอก ปัจจัยภายใน คู่แข่งขัน และได้ทำการวิจัยเพื่อให้ทราบถึงพฤติกรรมและทัศนคติของกลุ่มเป้าหมาย นำผลที่ได้จากการวิเคราะห์และวิจัยมาใช้ในการวางกลยุทธ์ รวมถึงศึกษาการบริหารจัดการในด้านการให้บริการ การจัดส่งสินค้า ช่องทางการจัดจำหน่าย การดำเนินงาน การเงิน การตลาด เพื่อกำหนดแนวทางที่เหมาะสมในการดำเนินธุรกิจให้สามารถบรรลุตามวัตถุประสงค์ที่ตั้งไว้ได้ จากการศึกษาธุรกิจเฟอร์นิเจอร์และตกแต่งภายในพบว่า ปัจจุบันธุรกิจเฟอร์นิเจอร์และตกแต่งภายในมีแนวโน้มเติบโตมาจากการขยายตัวของสังคมเมืองสืบเนื่องจากการลงทุนในโครงสร้างพื้นฐานของรัฐบาล
ทำให้มีความต้องการในการซื้อเฟอร์นิเจอร์และบริการตกแต่งภายในเพิ่มขึ้น นอกจากนี้แล้ว ผู้บริโภคยังมีความต้องการมองหาสินค้าและบริการที่ตอบโจทย์ความชอบส่วนบุคคลและวิถีชีวิตของตนเอง จากการศึกษาพบว่า Living in Style สามารถได้มาซึ่งส่วนแบ่งทางการตลาดจากความได้เปรียบเหนือคู่แข่งในเรื่องของราคาที่คุ้มค่า ความสามารถในการเลือกสินค้าและบริการได้ตามความชอบส่วนบุคคล และบริการจากผู้เชี่ยวชาญมืออาชีพ ทั้งนี้ ผลการวิเคราะห์และการประมาณการงบการเงิน แสดงให้เห็นว่าบริษัทมีความสามารถในการดำเนินธุรกิจ และมีระยะเวลาในการคืนทุนและอัตราผลตอบแทนที่มากกว่าผลตอบแทนที่ต้องการ
The purpose of the special project is to develop the business plan of interior design company named “Living in Style”, by analyzing external, internal factors and competitors. Furthermore, surveying methodology of research was conducted in order to study target market’s behavior and their attitudes. The findings from analysis and study have been used to design strategic planning including services management, distribution, operations, financial and marketing plans for the purpose of conveying appropriate business approach to meet the objectives. According to the study of furniture and interior design service business, the business is expected to positively grow in responsive to the city expansion from government’s investment in infrastructure resulting in the increase in demand of purchasing furniture and interior design services.
Furthermore, the consumer are looking for personalized products and services which are relevant to their lifestyles. Based from the study, Living in Style has potential gaining the competitive advantages over the value of money, personalized products/services and interior designs from professionals. In conclusion, the result of financial analysis shows that the company has good ability to conduct its business resulting in outperformed payback period and the rate of return.