Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนกลยุทธ์ธุรกิจบรรจุภัณฑ์กระดาษสำหรับเบเกอรี่r / ณิชารีย์ ชูวุฒิเชาว์ =Strategic Plan for Paper Packaging Business for Bakery
AuthorNicharee Choowuttichao
Imprint 2559
Descript ก-ญ : 109หน้า, ตาราง

SUMMARY

ห้างหุ้นส่วนจำกัด เอส บี การพิมพ์ ก่อตั้งมาตั้งแต่ปี 2532 เป็นธุรกิจในครอบครัวที่ดำเนินธุรกิจผลิตสิ่งพิมพ์ และบรรจุภัณฑ์กระดาษด้วยระบบออฟเซท ซึ่งตั้งแต่เริ่มดำเนินธุรกิจ ทางบริษัทจะเน้นการพิมพ์บรรจุภัณฑ์ที่เกี่ยวข้องกับอุตสาหกรรมกรอบรูปเป็นหลัก ซึ่งมีผลิตภัณฑ์หลัก คือ กล่องใส่กรอบรูป รองหน้า (รูปภาพที่ใส่ในกรอบรูป) แต่ต่อมาธุรกิจกรอบรูปได้ถดถอยลงอย่างต่อเนื่อง ส่งผลให้รายได้ขอบริษัทได้ถดถอยลงตามไปด้วย บริษัทจึงต้องปรับตัวเข้าหาสิ่งพิมพ์และบรรจุภัณฑ์ในอุตสาหกรรมอื่นเพิ่มขึ้น ผู้ศึกษาได้เห็นโอกาสในอุตสาหกรรมบรรจุภัณฑ์กระดาษสำหรับเบเกอรี่ เนื่องจากเป็นอุตสาหกรรมที่เติบโตอย่างต่อเนื่อง โครงการพิเศษเล่มนี้จัดทำขึ้นเพื่อวางแผนกลยุทธ์ให้กับห้างหุ้นส่วนจำกัด เอส บี การพิมพ์ โดยมุ่งเน้นไปที่การเพิ่มรายได้ในอุตสาหกรรมบรรจุภัณฑ์กระดาษสำหรับเบเกอรี่
ซึ่งได้ศึกษาสภาพตลาดโดยรวม การวิเคราะห์คู่แข่ง และการศึกษาพฤติกรรมของลูกค้า เพื่อกำหนดกลยุทธ์ที่เหมาะสมทั้งในด้านการตลาด การผลิตและการดำเนินงาน การวางแผนทรัพยากรบุคคล และการเงิน โดยมีวัตถุประสงค์ เพื่อเพิ่มการรับรู้ในตราสินค้า สร้างฐานลูกค้าใหม่ในอุตสาหกรรมเบเกอรี่ รวมถึงการสร้างความจงรักภักดีของลูกค้าเพื่อให้ลูกค้าเดิม มีความสัมพันธ์ที่ดีต่อไปในระยะยาว ผลจากการใช้กลยุทธ์ต่างๆที่จัดทำขึ้นในโครงการพิเศษฉบับนี้ คาดหวังรายได้เป้าหมาย 9 ล้านบาทในปี 2561 และ เพิ่มขึ้นอีก 25% ในปี 2562 และมีอัตรากำไรสุทธิไม่ต่ำกว่า ร้อยละ 15 และ ร้อยละ 21 ในปี 2561 และ ปี 2562 ตามลำดับ
S.B. Printing Limited Partnership was founded in 1989 as a family business. The business concentrated on an offset printing and a box packaging business. The company has mainly been focusing on packaging for the picture frame industry e.g. picture frame boxes. However, the picture frame industry has steadily declined in the last 5 years, resulting in declining of sales revenue. To increase sales revenue back to the normal condition or make it higher, the company has to find new opportunities on printing and packaging businesses in other industries. An opportunity has come to light that the paper packaging for bakery market is growing progressively.
Therefore, this independent study aims to develop strategic plans in every marketing aspect for the company, focusing on increasing of sales revenue in paper packaging for bakery products. The expected results to achieve always come with proper strategic plans and factors to be analyzed for the right strategies are overall market conditions, competitive analysis and customer behavior studies. Other objectives of this study are to increase brand awareness, find a new target market in the bakery industry, including improving customer loyalty by developing operations, production human resources and financial planning to achieve those in the long run.The target income sales are expected to be 9 million Thai Baht in 2018 with an increase of 25% in 2019 and the target profit would not be less than 15% and 21% in 2018 and 2019 respectively.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58819060LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram