Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาดของสถาบันไทย-เยอรมัน / ภาธร คอนดวงแก้ว=Marketing Plan for Thai - German Institute
Author Partorn Kornduangkaeo
Imprint 2559
Descript ก-ช : 178 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

แผนการตลาดสำหรับสถาบันไทย-เยอรมัน ซึ่งเป็นสถาบันที่ให้บริการในการผึกอบรม และบริการด้านอุตสาหกรรมประเภทอุตสาหกรรมการผลิต แผนการตลาดนี้จัดขึ้นเพื่อใช้ในช่วงระยะเวลา 1 ปี ตั้งแต่วันที่ 1 มีนาคม พ.ศ. 2560 จนถึงวันที่ 28 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2561 โดยมีเป้าหมายสำคัญคือ การเพิ่มยอดขายและเพิ่มการรับรู้ของผู้ประกอบการต่อสถาบันไทย-เยอรมัน ซึ่งการศึกษาแผนการตลาดฉบับนี้เริ่มจากการศึกษาข้อมูลอุตสาหกรรมโดยรวม วิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการดำเนินธุรกิจ วิเคราะห์สภาวะการแข่งขัน รวมไปถึงศึกษาวิจัยความต้องการของกลุ่มผู้ประกอบการ เพื่อนำข้อมูลที่ได้มาใช้ประกอบการวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด เพื่อให้เหมาะสมและบรรลุวัตถุประสงค์ตามที่ตั้งไว้
แผนการตลาดนี้ได้ศึกษากลุ่มเป้าหมายหลักซึ่งเป็นกลุ่มลูกค้าองค์กร ที่มีแนวโน้มในการใช้บริการฝึกอบรมและบริการด้านอุตสาหกรรมของสถาบันฯ ผ่านการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-Depth Interview) ที่เกี่ยวข้องกับปัจจัยที่ส่งผลต่อทัศนคติในการเลือกใช้บริการเพื่ออุตสาหกรรมการผลิต โดยสัมภาษณ์ผ่านพนักงานฝ่ายบุคคล นายช่าง วิศวกร และผู้ที่เกี่ยวข้องในการเลือกใช้บริการที่ปรึกษาอุตสาหกรรมการผลิตผู้ศึกษาได้ใช้ผลการศึกษาข้างต้นในการวางตำแหน่งแบรนด์ผ่านความน่าเชื่อถือในคุณภาพงานและการบริการ รวมไปถึงความสะดวกสบายที่จะได้รับในการใช้บริการของสถาบันฯ นอกจากนี้ผลการวิจัยยังนำมา กำหนดกลยุทธ์ในด้านการสร้างแบรนด์และส่วนผสมทางการตลาด ด้วยการนำเสนอการบริการที่มีความรวดเร็วที่ได้รับ และความน่าเชื่อถือในบริการด้านอุตสาหกรรม ซึ่งจะช่วยเพิ่มการรับรู้แก่ผู้ประกอบการและเพิ่มยอดขายให้แก้สถาบันไทย-เยอรมัน ได้อย่างยั่งยืน
This marketing plan is develop for Thai – German Institute a consulting company focusing on manufacturing business. This marketing plan is develop to serve one year period plan (March 1st, 2017 – February 28th, 2018) with business objectives to increase sales volume and to enhance brand awareness of Thai – German Institute. This plan aims to pursue business objectives by studying marketing environment of industry, the influences of business, competitor and consumer behavior are conduct and appropriately apply for marketing strategy to achieve the objectives. The target market is the companies which have a tendency to use training and industrial service of the institute.
The sample units are drawn and are in-depth interview on the topic of “factors which influence attitude toward behavior of selection of consulting and manufacturing company selection”. The interviewees are human-resource section people, engineers and others who have right to make purchase decisions on consulting and manufacturing The brand positioning of Thai – German institute concentrates on trusted in the quality of product and service, and the convenience on manufacturing service. The research result can be apply and implement to brand development and marketing mix strategies. The marketing plan aims to increase brand awareness and sales volume for Thai – German institute and leads to the sustainable profit of the company


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58820230LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram