Authorชลนภา ศิริเกตุ
Titleการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการซื้อซ้ำสินค้าไอทีผ่านช่องทางออนไลน์ / ชลนภา ศิริเกตุ =Factors Affecting IT Products Repurchase Intention through Online Channel / Chonnapa Sirikate
Imprint 2559
Descript ก-จ : 103 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการซื้อซ้ำสินค้าไอทีของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยมีปัจจัยที่ใช้ในการศึกษาดังนี้ ด้านคุณค่าด้านคุณประโยชน์ ด้านคุณค่าด้านสุนทรีย์ ด้านการรับรู้ความเสี่ยง และด้านอิทธิพลทางสังคม ซึ่งผู้วิจัยได้ทำการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 320 คนที่มีประสบการณ์ในการซื้อสินค้าไอทีผ่านช่องทางออนไลน์โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบโควต้า ในการวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนาเพื่ออธิบายถึงลักษณะทางประชากรศาสตร์
รวมทั้งพฤติกรรมการซื้อสินค้าไอทีของผู้ตอบแบบสอบถาม จากนั้นวิเคราะห์จัดกลุ่มตัวแปรของปัจจัยและการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณเพื่อใช้ในการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรต้นและตัวแปรตาม ผลการศึกษา พบว่า เพศและช่วงอายุที่ต่างกันมีแรงจูงใจในการซื้อสินค้าไอทีผ่านช่องทางออนไลน์แตกต่างกัน ผลการศึกษาครั้งนี้ทำให้ร้านค้าปลีกออนไลน์และนักการตลาดเข้าใจในการซื้อสินค้าออนไลน์มากขึ้นเพื่อนำมาพัฒนาในการวางแผนกลยุทธ์ให้เหมาะสมกับแต่ละกลุ่มเป้าหมายและปรับปรุงปัจจัยเพื่อสร้างความพึงพอใจให้กับผู้บริโภค
This study aims to examine the factors affecting online repurchase intention of IT products among Thai consumers in Bangkok. The study focused on utilitarian value, hedonic value, perceived risk and social influence. The analysis data was collected by using a quota sampling method. A total of 320 questionnaires were distributed to respondents who have experience of purchasing IT products through online channels. Descriptive statistics were applied to summarize demographic characteristics of the respondents as well as their purchase behavior. Then, factor analysis and multiple regression analysis were conducted to analysis the relationship between dependent and independent variables
The results found that different gender and age of Thai consumers could affect motivation to repurchase IT products on online channels. This study could benefit for online retailers and marketers to better understand Thai consumers about their online repurchase intention of IT products and to develop their marketing strategy for each target market in order to build trust and consumer satisfaction.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58818586 LIB USE ONLY