Authorทวีวัฒน์ ลิมปนพงศ์เทพ
Titleแผนกลยุทธ์ ห้างทองลิ้มสุวรรณ 2 / ทวีวัฒน์ ลิมปนพงศ์เทพ =Strategic Plan for Limsuwan 2 Gold Shop /Taveewat Limpanapongthep
Imprint 2559
Descript ก-ฑ 144 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

รายงานการศึกษาค้นคว้าอิสระฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทาแผนกลยุทธ์สาหรับ ห้างทองลิ้มสุวรรณ 2 ให้สอดคล้องกับวิสัยทัศน์ของกิจการ สภาพตลาด และพฤติกรรมผู้บริโภค ที่เปลี่ยนแปลงไป
โดยผู้ศึกษาได้เก็บรวบรวมข้อมูลปฐมภูมิจากการจัดทาแบบสอบถามแจกทั้งทาง Online และ Offline รวมถึงจากการสัมภาษณ์เจ้าของกิจการและพนักงาน และการสังเกตการณ์คู่แข่ง นอกจากนี้ได้เก็บรวบรวมข้อมูลทุติยภูมิจากข้อมูลในอดีตของกิจการ หนังสือ และเว็บไซต์ต่างๆ ที่เกี่ยวข้อง นามาทาการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในและภายนอก เพื่อข้อมูลในการกาหนดกลยุทธ์ของกิจการในอนาคต
จากการศึกษาพบว่า กิจการควรใช้กลยุทธ์ระดับองค์กร Intensive Growth แบบ Market Penetration ในการขยายช่องทางจัดจาหน่ายไปในทาง Online ทาให้ได้ฐานลูกค้าที่กว้างขวางมากยิ่งขึ้น และแบบ Product Development โดยเน้นการพัฒนาการบริการเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้า ซึ่งจะสอดคล้องกับการใช้กลยุทธ์ระดับธุรกิจแบบ Differentiation ในการสร้างความแตกต่างให้แก่ลูกค้า โดยใช้แผนกลยุทธ์ระดับปฏิบัติการในด้านการตลาดและด้านการดาเนินการที่เน้นไปในด้านการทาการตลาด Online และการบริการที่เหนือความคาดหวัง ซึ่งจะต้องสอดคล้องไปกับแผนการเงินของกิจการ เพื่อให้บรรลุวัตถุประสงค์ของแผนกลยุทธ์ พร้อมทั้งมีการประเมินและควบคุมในมุมมองด้านต่างๆ อยู่เสมอ
The purpose of this independent study is to conduct a strategic plan for “Limsuwan 2 Gold Shop” to be in accordance with the vision, market and consumer behavior which has been changing all the time.
The study is executed by collecting the primary data through online and offline surveys, interviewing the business owner together with the employees, and observing competitors. Apart from this, the secondary data, brought from the records of the business, books and related websites, is used to analyze internal and external environment in order to set the business strategies in the future.
The result of the study shows that business should conduct corporate strategies for intensive growth which are “Market Penetration” and “Product Development”. Market Penetration will help increasing sales channels toward online platform and growing customer base. As for Product Development, the business will focus on developing services to meet customer needs. This is consistent with business strategy “Differentiation” in delivering the difference to customer. Moreover, operation strategy will be proceeded through online marketing and the service beyond expectation along with financing plan of the business. In order to achieve the objectives of this strategic plan, the evaluation and quality control will be regularly performed.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58815262 LIB USE ONLY