AuthorAgustaviano Sofjan
TitleTransportation Logistics for International Business – A Study for Thailand-CLMV countries / Agustaviano Sofjan =การศึกษาโลจิสติกส์การขนส่งสำหรับธุรกิจระหว่างประเทศสำหรับประเทศไทยและกลุ่มประเทศเพื่อนบ้าน/อากุสตาวิเอโน ซอฟจาน
Imprint 2559
Descript i-viii : 79 หน้า, ตาราง

SUMMARY

Connectivity infrastructure in the Greater Mekong Sub-region and ASEAN is developing through the transportation logistics of its economic corridors. Corridors which stimulates trade and investment, also promotes efficiency in business as well as time and cost improvement. The establishments of transport and economic corridors have a multiplier effect on society and the economies of the sub-region as it creates the necessary hard and soft infrastructures. The corridoralso establishes the linkages for production and the supply-demand chain in the region for international businesses to grow and expand. For SMEs, the connectivity of networks is an opportunity as well as challenge in accessing to the global land regional value chain.
The more collaboration for business between Thailand and the CLMV countries, the more it is expected that SMEs move towards to creating added value activities, in order for SMEs to penetrate market and access to the global and regional value chain. Strengthening the transportation logistics is a significant factor for building the connectivity and the economic integration of the ASEAN Community. The business and economic rationales to instituting the integrated system management of transportation will be key to the successful operations in the long term period. SMEs as the bulk of economy in the region including Thailand and CLMV, should engage actively and to form mutual partnershipswith larger enterprises. SMEs will not only survive but could become formidable strength to compete in the world market today and in future.
โครงสร้างพื้นฐานการการเชื่อมต่อในบริเวณลุ่มแม่น้ำโขงและกลุ่มประเทศอาเซียนนั้นกำลังถูกพัฒนาโดยเฉพาะในส่วนของโลจิสติกส์เพื่อใช้เป็นประตูสู่การเติบโตของเศรษฐกิจ ซึ่งประตูสำคัญนี้นอกจากจะเพิ่มกำลังในการลงทุนและการแลกเปลี่ยนแล้ว ยังช่วยลดเวลาและค่าใช้จ่ายลงได้อีกด้วย ดังนั้นการสร้างประตูเศรษฐกิจนี้จะส่งผลกระทบอย่างมากต่อสังคมและเศรษฐกิจของภูมิภาคนี้เพราะมีการพัฒนาโครงสร้างพื้นฐานในหลายๆด้าน
ประตูนี้ยังสร้างการเชื่อมต่อสำหรับฐานการผลิตและตอบรับความต้องการอุปสงค์และอุปทานของธุรกิจระหว่างประเทศให้สามารถเติบโตได้ สำหรับธุรกิจขนาดเล็กและขนาดกลางนั้นถือว่าสิ่งนี้เป็นทั้งโอกาสและความท้าทายที่จะนำธุรกิจของตนเข้าสู่ห่วงโซ่คุณค่าในภูมิภาค การสร้างความแข็งแกร่งของลอจิสติกส์การขนส่งถือเป็นปัจจัยที่สำคัญอย่างมากในการสร้างการเชื่อมต่อทางเศรษฐกิจและการหลอมรวมของประเทศอาเซียน
ความรู้ทางธุรกิจและเศรษฐกิจที่จะสามารถสร้างระบบการบริหารการขนส่งนับได้ว่าเป็นสิ่งที่สำคัญที่จะนำไปสู่ความสำเร็จในระยะยาว ดังนั้นบริษัทขนาดเล็กและขนาดกลางที่มีอยู่จำนวนมากนั้นควรร่วมมือกับบริษัทขนาดใหญ่กว่าในการช่วยเหลือกัน การกระทำนี้จะทำให้บริษัทขนาดเล็กและขนาดกลางสามารถอยู่รอดและเข้มแข็งขึ้นเพื่อที่จะแข่งขันในตลาดทั้งในปัจจุบันและอนาคตได้


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58830312 LIB USE ONLY