AuthorAuranuch Chotchaisatit
TitleThe business plan for exporting Thai organic Namhom coconut water to Australia / Auranuch Chotchaisatit =แแผนธุรกิจสำหรับการส่งออกน้ำมะพร้าวน้ำหอมออร์แกนิค ไปที่ ประเทศออสเตรเลีย/อรนุช โชติชัยสถิตย์
Imprint 2559
Descript i-xi : 113 หน้า, ตาราง

SUMMARY

The objective of this independent study is to indentify the competitive advantage of Thai organic young Namhom coconut water compare to other coconut water export countries, the export opportunity to Australia where has opposite consuming season to other high demand countries in northern hemisphere, and to formulate a business plan, marketing plan, operational plan, production plan and financial plan to penetrate Australian market. The study is to research through survey on potential demand and consumer behavior, and analyzing through the market situation and found that the mentioned product has been well accepted by target consumers, but there are very few brands available in the market.
There is a good opportunity to enter this market in this organic premium product as Sports Drinks segmentation. The selected enter mode is exporting, which is using the existing resources in the company to penetrate this new market; where as no additional investment is required. The result of financial evaluations has shown that the project will gain a profit of proximately AUD 66,000 in the first year and increase to AUD 1.26 Million in the fifth year in the base case. Even in the worst case, this project can expect for a profit of proximately AUD 16,000 in the first year, which is still an acceptable profit to initiate the project.
โครงการค้นคว้าอิสระเล่มนี้มีจุดประสงค์ในการศึกษาเกี่ยวกับการส่งออกน้ำมะพร้าวน้ำหอมออร์แกนิค จากประเทศไทยว่ามีจุดเด่นในการแข่งขันทางการตลาดอย่างไร เมื่อเทียบกับประเทศส่งออกน้ำมะพร้าวจาก ประเทศอื่นๆ และโอกาสในการส่งออกไปยังประเทศออสเตรเลีย ซึ่งเป็นประเทศที่มีฤดูร้อนในช่วงเวลาของปีที่ ตรงข้ามกับประเทศที่มีความต้องการน้ำมะพร้าวสูงในแถบทางเหนือของลูกโลก และมีจุดประสงค์เพื่อวางแผนการ ทางธุรกิจ การตลาด การปฏิบัติการ การผลิต และแผนทางการเงินในการส่งสินค้านี้เข้าไปในประเทศออสเตรเลีย จากการศึกษาผู้บริโภคของประเทศออสเตรเลียนั้นมีความนิยมในน้ำมะพร้าวที่ส่งออกจากประเทศไทย
และมีความตื่นตัวในการยอมรับผลิตภัณฑ์ที่ได้รับการรับรองทางออร์แกนิคจากองค์กรที่เชื่อถือได้ แต่ทั้งนี้ในตลาด ออสเตรเลียมีน้ำมะพร้าวน้ำหอมออร์แกนิคจำหน่ายน้อยมาก จึงเป็นช่องทางของสินค้าใหม่ที่มีจุดเด่นดังที่กล่าวมา เบื้องต้นในการเข้าสู่ตลาดสินค้าออร์แกนิค เพื่อเป็นเครื่องดื่มหลังออกกำลังกายได้เป็นอย่างดี ช่องทางการเข้าสู่ ตลาดจึงเป็นแผนการส่งออกที่ทางบริษัทมีความชำนาญอยู่แล้วในประเทศอื่นๆ โดยใช้บุคลากรแผนกต่างๆ ที่มีอยู่ แล้วของบริษัทฯ ในการขยายฐานการส่งออกไปยังประเทศออสเตรเลียด้วย ทั้งนี้จึงไม่ได้ก่อเกิดการลงทุนเพิ่มเติม ส่วนที่เป็นค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมจึงเป็นเพียงค่าการส่งเสริมการตลาดและการขายเท่านั้น
ผลของการประเมินรายได้รายจ่ายจากโครงการส่งออกในนี้ในกรณีตามแผนการบุกตลาดที่คาดหวัง จะแสดงผลกำไรตั้งแต่ปีแรกเป็นจำนวนประมาณ 66,000 เหรียนญออสเตรเลีย และเพิ่มไปถึง 1.26 ล้านเหรียญ ออสเตรเลียในปีที่ 5 แม้แต่ในกรณีที่มีสถานการณ์ไม่คาดคิดและไม่เป็นไปดังที่คาดการตลาดไว้ ผลกำไรในปีแรก ยังเป็นจำนวนประมาณ 16,000 เหรียญออสเตรเลีย ซึ่งยังเป็นตัวเลขที่เห็นควรในการส่งเสริมโครงการส่งออกนี้


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58830261 LIB USE ONLY