Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleA Comparative study of Consumer’s Perception and Behavior towards Purchasing Organic Food between Thai and German / Pareenus Naowabut=การศึกษาเชิงเปรียบเทียบด้านการรับรู้และพฤติกรรมการบริโภคอาหารอินทรีย์ระหว่างไทยและเยอรมัน
Authorปารีนัส เนาวบุตร
Imprint 2559
Descript i-ix : 72 หน้า, ตาราง

SUMMARY

Organic consumption is a growing sector in both Thailand and Germany. In this research, the consumer’s perception and behavior towards purchasing organic food have been studied. The questionnaires were distributed to both Thai and German. 285 valid respondents were used for this research. The results showed that Thai respondents realized organic foods as the healthier food while German realized the organic foods in much deeper perception in terms of nutritional value in organic foods compared to non-organic foods.
The purchasing factor for Thai was mainly focused on the availability of the organic products and German had more concern on the organic labels attached to the packaging. Strong influence from friends and family also played an important role for German when it comes to decision making of purchasing organic foods. Moreover, Thai looked for product that was free from any contaminated substances that could harm their health.
การบริโภคอินทรีย์เป็นภาคที่เติบโตทั้งในประเทศไทยและเยอรมนี ในงานวิจัยนี้ผู้วิจัยได้ทำการศึกษาเชิงเปรียบเทียบด้านการรับรู้และพฤติกรรมการบริโภคอาหารอินทรีย์ระหว่างชาวไทยและชาวเยอรมัน ผู้วิจัยได้จัดทำแบบสอบถามเป็นภาษาอังกฤษ โดยแบบสอบถามทั้งหมด 285 คนฉบับจากผู้ตอบแบบสอบถามคนไทยและคนเยอรมันได้ถูกนำมาใช้สำหรับการวิจัยนี้
ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามชาวไทยตระหนักว่าอาหารอินทรีย์เป็นอาหารที่ดีต่อสุขภาพ ในขณะที่คนเยอรมันมองอาหารอินทรีย์ในแง่ของคุณค่าทางโภชนาการเมื่อเทียบกับอาหารที่ไม่ใช่อินทรีย์ สำหรับปัจจัยในการซื้ออาหารอินทรีย์ คนไทยส่วนใหญ่มุ่งเน้นไปที่ความพร้อมของผลิตภัณฑ์อินทรีย์ ส่วนคนเยอรมันให้ความสำคัญกับฉลากอินทรีย์ที่แนบมากับบรรจุภัณฑ์ อิทธิพลภายนอกจากเพื่อนและครอบครัวมีบทบาทสำคัญสำหรับคนเยอรมันในแง่ของการตัดสินใจซื้ออาหารอินทรีย์ นอกจากนี้คนไทยมองหาผลิตภัณฑ์ที่ปราศจากสารปนเปื้อนใด ๆ ที่อาจเป็นอันตรายต่อสุขภาพ


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58829572LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram