AuthorDolaporn Jantarawet
TitleA Business Plan to Import TIMEBLOCK from Switzerland to Thailand / Dolaporn Jantarawet=แผนธุรกิจนำเข้าอาหารเสริมจาก ประเทศสวิตเซอร์เเลนด์ /ดลพร จันทรเวช
Imprint 2559
Descript viii :87 หน้า, ตาราง

SUMMARY

TThe purpose of this study is to establish a business plan for sole distributor of imported TIMEBLOCK from Switzerland to Thailand under Dolapez Distributor Company Limited by distributing them to retailers and drug stores, such as Boots, Watsons, and Lab Pharmacy located in Bangkok. The nutritional ingredients are made from 100% of nature. This business plan consists of major elements for setting up a business, and also is conducted a focus group in order to get knowing consumer behavior, their opinions toward TIMEBLOCK and their preferences in dietary supplements. The result of this depth interview can conclude that before they decide to purchase a dietary supplement,
they tend to look up more information on Internet and prefer to read labels on the packaging. Sometimes, they will ask for more information about the products from the pharmacists, their families, friends, and closed people before purchasing. They tend to purchase at retailers rather than online-channels. As the firm is a small business, in the end of this business plan, there is a suggestion for the firm to expand a product line related to bone positioning under the brand of TIMEBLOCK and export TIMEBLOCK to neighboring countries within Asia.
แผนธุรกิจนำเข้าผลิตภัณฑ์อาหารเสริมTIMEBLOCKจากประเทศสวิตเซอร์แลนด์ภายใต้ชื่อบริษัทDolapezDistributorCompanyLimitedเป็นธุรกิจในรูปแบบB2Bโดยเป็นผู้นำเข้าผลิตภัณฑ์อาหารเสริมที่มีคุณสมบัติชะลออายุด้วยส่วนผสมจากธรรมชาติ100%เพื่อส่งขายให้กับร้านขายยาทั้งร้านขายปลีกและร้านขายส่งอาทิบู๊ทส์เเละวัตสันทั่วกรุงเทพมหานครทั้งในเขตเมืองเเละเขตปริมณฑลด้วยเป้าหมายให้สินค้ากระจายสู่กลุ่มลูกค้าได้อย่างทั่วถึง แผนธุรกิจฉบับนี้ได้ศึกษาหลากหลายองค์ประกอบหลักของการจัดตั้งธุรกิจด้วยการสำรวจความคิดเห็นของคนไทยซึ่งเป็นกลุ่มที่นิยมการบริโภคอาหารเสริมเเละมีกำลังซื้อจากผลสำรวจในการสัมภาษณ์กลุ่มเป้าหมาย
พบว่าพวกเขาให้ความสนใจเกี่ยวกับการศึกษาข้อมูลผ่านทางอินเตอร์เน็ตหรือคำเเนะนำจากสมาชิกในครอบครัวเพื่อนและคนสนิทก่อนจะตัดสินใจซื้อผ่านทางร้านค้ามากกว่าสั่งซื้อทางอินเตอร์เน็ตด้วยเหตุผลด้านความต้องการเห็นสินค้าจริงพร้อมอ่านฉลากเเละสรรพคุณของสินค้าเนื่องจากบริษัทเป็นธุรกิจขนาดเล็กโดยบทสุดท้ายของแผนธุรกิจฉบับนี้ได้ให้คำเเนะนำเกี่ยวกับทิศทางการเติบโตของบริษัทโดยการขยายสายผลิตภัณฑ์อาหารเสริมเรื่องกระดูกภายใต้เครื่องหมายการค้าTIMEBLOCKเเละการส่งออกไปยังประเทศเพื่อนบ้านในทวีปเอเชีย


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58829274 LIB USE ONLY