Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

TitleFactors influencing international tourists to buy a tourist SIM card / Katunchalee Intarapanya=ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อนักท่องเที่ยวต่างชาติในการซื้อผลิตภัณฑ์ซิมการ์ดสำหรับนักท่องเที่ยว
Authorกตัญชลี อินทรปัญญา
Imprint 2559
Descript vii : 105 หน้า, ตาราง

SUMMARY

The purpose of this study is to analyze international tourists’ preference of a tourist SIM card. The outcome of this study will be used for a product development. This research studied about factors influencing international tourists to buy a tourist SIM card, tourists’ expectation of a tourist SIM card and additional feature that tourist prefer on the product. This study also studied about tourist’s behavior on Smart phone by assisting of the tourist SIM card while they were travelling in Thailand. The study about behavior was used as supporting data. This survey was conducted by using the questionnaire as a survey to correct the data from international tourists who visited Thailand. Totally 204 sets of questionnaires were distributed. The data was analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Science) version 20.0.
This study used Statistics methods as frequency, percentage, mean, standard deviation, conbach’s alpha, T-test, ANOVA and chi-square. The result of this study shows that most of the respondents age between 23-32 years old which categorized as Gen Y. Most of respondents are Easterner who visited Thailand for leisure purpose and stay in Thailand between 1-7 days. They travelled with group of friends. The study indicated that tourists always used their Smart phone while travelling. For the study about a tourist SIM card, tourists prefer to use the product because they emphasize all-time connected with the internet. Moreover, tourists expect the product to have lower price. Tourists’ behavior was focused on contacting through application. As conclusion, the result of this study will be a guideline for Telecommunication Company to develop a product of a tourist SIM card, in order to meet customers’ expectation and increase circulation.
วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้มีขึ้นเพื่อวิเคราะห์ความต้องการของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติต่อผลิตภัณฑ์ซิมการ์ดสำหรับนักท่อง เพื่อนำผลการวิเคราะห์ที่ได้มาเป็นข้อมูลสำหรับพัฒนาผลิตภัณฑ์ให้ตรงตามความต้องการดังกล่าว โดยการศึกษานี้ได้ศึกษาทั้งเรื่องปัจจัยที่ทำให้นักท่องเที่ยวต่างชาติเลือกใช้ผลิตภัณฑ์ซิมการ์ดสำหรับนักท่องเที่ยว, ปัจจัยที่นักท่องเที่ยวคาดหวังจากผลิตภัณฑ์ซิมการ์ดสำหรับนักท่องเที่ยว,คุณลักษณะสำคัญเพิ่มเติมที่นักท่องเที่ยวอยากให้เพิ่มในผลิตภัณฑ์ซิมการ์ดสำหรับนักท่องเที่ยว และพฤติกรรมในการใช้โทรศัพท์มือถือของนักท่องเที่ยวในระหว่างท่องเที่ยวซึ่งเป็นผลจากการช่วยเหลือของซิมการ์ด การศึกษาในครั้งนี้ ได้รวบรวมข้อมูลโดยการแจกแบบสอบถามแก่นักท่องเที่ยวชาวต่างชาติที่ได้เดินทางเข้ามาในประเทศไทย โดยมีแบบสอบถามที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้จำนวน 204 ตัวอย่าง จากทุกช่วงอายุวัย ทุกระดับการศึกษา ทุกสัญชาติ และอาชีพ โดยได้นำเสนอผลการวิเคราะห์ข้อมูลโดยการแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าความน่าเชื่อถือของข้อมูล การวิเคราะห์ความต่างของกลุ่มตัวอย่าง และ ความสัมพันธ์ของกลุ่มตัวอย่าง โดยใช้คอมพิวเตอร์สำเร็จรูปโปรแกรม SPSS เป็นเครื่องมือในการประมวลผล
ผลการศึกษาพบว่าจำนวนนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติส่วนใหญ่อยู่ในช่วงอายุ 23 – 32 ปี ซึ่งอยู่ใน Generation Y เป็นส่วนใหญ่ นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่มาจากประเทศในแถบเอเชีย จุดประสงค์ในการเดินทางมาประเทศไทยคือพักผ่อนและจะอยู่ที่ประมาณ 1-7 วัน นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่เดินทางมาท่องเที่ยวกับกลุ่มเพื่อน นอกจากนี้ยังพบว่านักท่องเที่ยวส่วนใหญ่ใช้โทรศัพท์มือถือในขณะท่องเที่ยวด้วย สำหรับการศึกษาเกี่ยวกับซิมการ์ดสำหรับนักท่องเที่ยวพบว่านักท่องเที่ยวต่างชาติจะเลือกใช้ผลิตภัณฑ์เนื่องจากปัจจัยในเรื่องอินเตอร์เน็ทที่สามารถใช้งานได้ตลอดเวลาเป็นหลัก ทั้งนี้นักท่องเที่ยวต่างชาติอยากให้ราคาของผลิตภัณฑ์ถูกลงจากราคาปัจจุบัน การศึกษาพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวในระหว่างท่องเที่ยวพบว่าส่วนใหญ่นักท่องเที่ยวใช้โทรศัพท์มือถือสำหรับติดต่อโดยผ่านทางแอพพลิเคชั่นเป็นหลัก ผลวิจัยที่ได้จะใช้เป็นแนวทางสำหรับบริษัททางด้านโทรคมนาคมในการพัฒนาและปรับปรุงสินค้าและบริการ เพื่อให้ตรงกับความต้องการของลูกค้าและนำมาซึ่งการเพิ่มยอดขายของสินค้า


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project58829010LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram