Authorธรรศญา สุขปาน
Titleแผนกลยุทธ์การขยายกำลังการผลิต เพื่อสร้างความสามารถทางการแข่งขัน / ธรรศญา สุขปาน=Strategic plan to expand production capacity to create competitiveness /Tansaya Sukpan
Imprint 2559
Descript ก-ฐ : 314 หน้า, ตาราง

SUMMARY

โครงการพิเศษฉบับนี้ จัดทำขึ้นเพื่อนำเสนอข้อมูลในด้านต่างๆ ตลอดจนความเป็นไปได้ และปัจจัยแวดล้อมที่สามารถส่งผลต่อบริษัทฯ เพื่อจัดทำเป็นแผนกลยุทธ์เพื่อขยายกำลังการผลิต เสนอต่อบริษัท ผลิตภัณฑ์หินเกล็ดไทย จำกัด เพื่อให้บริษัทฯ สามารถสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน และสามารถเติบโตได้อย่างยั่งยืน นอกจากนั้นยังเป็นประโยชน์สำหรับผู้ที่สนใจประกอบกิจการ หรือขยายกิจการ สามารถนำข้อมูลที่ได้จากการศึกษานี้ เพื่อเป็นแนวทางในการประยุกต์ใช้ในการตัดสินใจลงทุน และการดำเนินธุรกิจต่อไป
การกำหนดทิศทางและแผนกลยุทธ์ของบริษัทฯในการศึกษานี้ อยู่ภายใต้วิสัยทัศน์และพันธกิจของบริษัทฯ โดยมีการพิจารณาและวิเคราะห์ข้อมูลทั้งจากปัจจัยภายในและปัจจัยภายนอกบริษัทฯ เพื่อนำผลวิเคราะห์เหล่านี้มาวางกลยุทธ์ของบริษัทฯ โดยเริ่มจากการกำหนด กลยุทธ์ระดับองค์กร กลยุทธ์ระดับหน่วยธุรกิจ และกลยุทธ์ระดับสายการปฏิบัติงาน โดยกลยุทธ์ระดับองค์กรมุ่งเน้นการสร้างการเติบโตให้กับบริษัทฯ โดยใช้การเติบโตแบบเจาะตลาดและการเติบโตแบบพัฒนาตลาด ในขณะที่กลยุทธ์ระดับหน่วยธุรกิจ จะมุ่งเน้นที่การสร้างความแตกต่างทั่วไป
คือสร้างความแตกต่างในสินค้าในขณะที่มีโครงสร้างต้นทุนที่ต่ำ นอกจากนั้นในส่วนของกลยุทธ์ระดับสายการปฏิบัติงาน ได้มีการกำหนดเป้าหมายทางการตลาดและการผลิต โดยทางด้านการตลาด จะเน้นที่การเพิ่มส่วนแบ่งทางการตลาด และการขยายเข้าไปในลูกค้ากลุ่มใหม่ ในขณะที่ด้านการผลิตจะเน้นที่การผลิตสินค้าที่มีมาตรฐาน และขยายฐานการผลิตเพื่อรองรับต่อปริมาณความต้องการผลิตภัณฑ์ในอนาคต นอกจากนั้นยังมีการจัดทำตัวชี้วัด เพื่อประเมินและวัดผลการดำเนินงานตามกลยุทธ์ โดยใช้แนวคิด Balance scorecard ซึ่งเป็นแบบชี้วัดที่มีการมององค์ประกอบต่างๆอย่างรอบด้าน
This independent study’s prepared to present all information. As well as the possibility and all environment factors that can affect the company. All information and environment factors used for develop a strategic plan to expand this production offer to Thai Marblechip Products Co.,Ltd. This strategic plan can create a competitive advantage and sustainable growth. Moreover, these special study also useful for those who interested in entrepreneurship or expand business. Also they can use this information to guide for investment decision and implementation.
This study gets the direction and strategy for the company under the vision and mission of the company. The consideration and analysis of data from both internal factors and external factors the company. The results of these analyzes to positioning of the company strategic. Start by determining corporate level strategy, business level strategy and functional level strategy. The corporate level strategy is focused on intensive growth for the company by use market penetration and market development.
While the business level strategy will focus on broad differentiation strategy, that make a difference in the product at a low cost structure. In addition, functional level strategy set the target in marketing strategy and operation strategy. On the marketing strategy will focus on increasing market share and expanding into new customer group. While the operation strategy focused on producing high standard and high quality of products. Moreover, the operation strategy will plan to expand production for meet the future’s demand in products.It also presents indicator to assess and evaluation the implementation of the strategy plan. By using the Balance scorecard, which is a measure that has looked at the various sides. Moreover, defining Key performance indictor (KPI) to measure the accomplishment of company.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project57822254 LIB USE ONLY