Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนกลยุทธ์สำหรับยา Ado-Trastuzumab emtansine (T-DM1) ในประเทศไทย / จุฑามาส กีรติภัทรกุล=Strategic Plan for Ado-Trastuzumab emtansine (T-DM1) in Thailand
AuthorJutamas Keeratipattarakul
Imprint 2559
Descript ก-ฎ :164 หน้า, ตาราง

SUMMARY

โครงการศึกษาค้นคว้าอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทำแผนกลยุทธ์ให้กับยา Ado-Trastuzumab emtansine (T-DM1) ซึ่งเป็นยาตัวใหม่ที่ใช้รักษาโรคมะเร็งเต้านมระยะแพร่กระจายสายพันธ์เฮอร์ทู (HER-2) โดยเป็นยาตัวแรกในกลุ่ม Antibody Drug Conjugate (ADC) ที่มีกลไกการออกฤทธิ์แบบใหม่ที่แตกต่างจากยาที่มีอยู่เดิมในตลาด ยา T-DM1 ยังมีประสิทธิภาพ ในการรักษาผู้ป่วยมะเร็งเต้านมสายพันธุ์เฮอร์ทูในระยะแพร่กระจายที่ได้ผลที่ดีมาก รวมถึงความปลอดภัยที่ดีกว่ายาที่มีอยู่ในตลาดด้วย
การจัดทำแผนกลยุทธ์นี้ มีการวิเคราะห์ข้อมูลสภาพแวดล้อมทั้งภายในและภายนอก โดยการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายนอกนั้น จะวิเคราะห์อุตสาหกรรมยารักษาโรคมะเร็งเต้านม การแข่งชัน คู่แข่ง และกลุ่มลูกค้า เพื่อหาโอกาสและอุปสรรค ส่วนการวิเคราะห์ภายในเพื่อหาจุดแข็งและจุดอ่อนของผลิตภัณฑ์ แล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์ SWOT เพื่อนำไปสู่การวางแผนกลยุทธ์ของยา T-DM1 ต่อไปจากการวิเคราะห์ข้อมูลนั้น พบว่าแผนกลยุทธ์ที่เหมาะสมของยา T-DM1 คือ กลยุทธ์การเติบโต แบบมุ่งเน้นการสร้างความแตกต่างในกลุ่มลูกค้าเป้าหมายยา T-DM1 โดยใช้ความแตกต่างของผลิตภัณฑ์ในเรื่องประสิทธิภาพที่โดดเด่นกว่า มีความปลอดภัยที่สูงกว่าเมื่อเปรียบเทียบกับคู่แข่ง เพื่อเป็นแนวทางให้ T-DM1 สามารถแข่งขันในตลาดได้ และประสบความสำเร็จตามเป้าหมายที่วางไว้ต่อไป
This independence study (IS) aims to establish a strategic planning for Ado-Trastuzumab emtansine (T-DM1), the new treatment for metastatic HER2-positive breast cancer. This first-in-class antibody-drug conjugate (ADC) has clearly demonstrated the superior result to the existing treatment of choices in terms of efficacy and tolerability. This strategic plan consists of two components.The external analysis provides the information of the breast cancer drug industry in Thailand, including key competitors and customers, to identify the opportunities and threats, while the internal one is performed to understand the strengths and weaknesses of the product itself. By considering all positive and negative significant factors, the SWOT analysis is conducted, allowing to take an objective look at T-DM1 and to develop the marketing strategies.
As a result, the appropriate strategic plan for T-DM1 is “the growth strategy”, which focuses on promoting the outstanding product profile to the medical oncologists, aiming at the selected groups of patients, the Civil Servant Medical Benefit Scheme (CSMBS) and self-pay patients in particular. Ultimately, this is to make T-DM1 more competitive and successful in the growing oncology drug market. .


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project57821917LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram