Authorชริษา วรรณพิณ
Titleการศึกษาความเป็นไปได้ของโครงการศูนย์การค้าชุมชนขนาดเล็กที่ซอยอ่อนนุช 26 / ชริษา วรรณพิณ=A feasibility study of a small community mall at soi ON-NUCH 26 / Charisa Wannapin
Imprint 2556
Descript ก-ฑ : 163 หน้า, ตาราง

SUMMARY

โครงการพิเศษฉบับนี้เสนอการศึกษาความเป็นไปได้ของโครงการพัฒนาศูนย์การค้าชุมชน ขนาดเล็กที่ซอยอ่อนนุช 26 บนถนนสุขุมวิท 77 จังหวัดกรุงเทพมหานคร จากการมีที่ดินเปล่าที่อยู่ในเขตประชากรอาศัยอยู่หนาแน่นปานกลางและอยู่ในพื้นที่ที่สามารถสร้างอาคารพาณิชย์ได้ กอปรกับความนิยมศูนย์การค้าชุมชนเพิ่มสูงขึ้นจากพฤติกรรมผู้บริโภคเปลี่ยนแปลงไป โดยโครงการมีพื้นที่ทั้งหมด 437.5 ตร.วา แบ่งเป็นพื้นที่เช่าทั้งหมด 2,768 ตร.ม. โดยได้ศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านต่างๆ ดังนี้
การศึกษาด้านการตลาดพบว่า โครงการนี้ตั้งอยู่ในทำเลที่ดี มีความหนาแน่นของประชากรที่พักอาศัยและมีการคมนาคมสะดวก คับคั่งเพราะเป็นทางเชื่อมถนนทั้ง 3 สาย คือ ถนนสุขุมวิท ถนนพัฒนาการ และถนนศรีนครินทร์ และในรัศมี 3 กิโลเมตรยังไม่มีโครงการศูนย์การค้าคู่แข่งทางตรง โดยการกำหนดกลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาด จากแบบสอบถามกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 122 ตัวอย่าง โดยศึกษาความต้องการในการเลือกใช้บริการศูนย์การค้าชุมชนและกลยุทธ์ของโครงการเองเพื่อสร้างความแตกต่าง
การศึกษาทางด้านเทคนิคและการจัดการพบว่า โครงการมีความเพียบพร้อมทางด้านบุคลากร เทคโนโลยี การเตรียมการและการบริหารปัจจัยความเสี่ยงต่างๆ การศึกษาทางด้านการเงินพบว่า โครงการมีมูลค่าทั้งสิ้น 148,625,000 บาท ซึ่งแหล่งเงินทุนประกอบด้วยเงินทุนของบริษัท 96,125,000 บาท และเงินกู้ธนาคร 52,500,000 บาท อายุโครงการ 15 ปี ผลการวิเคราะห์พบว่าโครงการให้ผลตอบแทนคืนทุนภายใน 9 ปี 6 เดือน มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 20,389,654 บาท แสดงให้เห็นว่าโครงการมีความเป็นไปได้ในการลงทุน
This special project offers the feasibility study of the opportunity to develop compact life-style mall at Soi ON-NUCH 26 on Sukhumvit 77 Rd., Bangkok. This project based on the project owner has the unutilized land which located in the dense population living area and also comply with the construction laws which able to develop the small community mall which supported by the popularity of community mall, the changing of consumer behavior. This project will be situated on 437.5 SQ WAH which the rental area will be around 2,768 SQM. The feasibility study has been conducted in various fields in order to confirm the possibility of this investment project. The study finding is shown below.
The marketing study perspective shows that this project located in the good area which has the density of the population and residential areas. In term of the transportation and accessibility, the project area is possible to connect with 3 major road ways which are Sukhumvit Rd., Srinakarin Rd., and Pattanakarn Rd. Marketing Mix Strategy combine the factors to choose community mall from the qualitative survey result from 122 respondents and differentiation strategy. From the technical and management study, the result shown that this project has the readiness of required human resource and risk management preparation for the critical risk factors.
The feasibility shows that the project value is 148,625,000 THB which a major financial resource comes from 2 major sources (Company investment at 96,125,000 THB and Banking Loan at 52,500,000 THB). With the project period at 15 years, the payback period is 9 years and 6 months and the NPV is 20,389,654 THB which indicate that this project is possible for the investment.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project54822915 LIB USE ONLY