Authorวิลาสินี อมรเพชรกุล
Titleแผนกลยุทธ์สำหรับร้านหงส์หยกเฟอร์นิเจอร์ / วิลาสินี อมรเพชรกุล=Strategic Plan for Hongyok Furniture / Wilasinee Amornpetkul
Imprint 2559
Descript 126 หน้า, ตาราง

SUMMARY

ร้านหงส์หยกเฟอร์นิเจอร์เป็นร้านเฟอร์นิเจอร์ประเภทร้านค้าปลีก จัดจำหน่ายเฟอร์นิเจอร์ประเภทลอยตัว โดยมีจุดเด่นคือราคาถูกและมีสินค้าหลากหลายระดับให้เลือกสรร โดยจะคัดเลือกสินค้าที่เหมาะกับกลุ่มลูกค้าเป้าหมายเพื่อมาจำหน่ายที่ร้าน การจัดทำโครงการพิเศษเล่มนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อวางแผนเชิงกลยุทธ์ให้กับร้านหงส์หยกเฟอร์นิเจอร์ โดยมีการวิเคราะห์ข้อมูลสภาพแวดล้อมภายนอก ในระดับมหภาค ระดับอุตสาหกรรม และคู่แข่งขัน เพื่อหาโอกาส และอุปสรรค รวมไปถึงข้อมูลสภาพแวดล้อมภายในซึ่งประกอบไปด้วย การวิเคราะห์องค์กร และการวิเคราะห์การเงิน เพื่อหาจุดแข็งและจุดอ่อน ที่จะนำไปสู่การวางแผนกลยุทธ์
นอกจากนี้ยังมีการทำวิจัยผู้บริโภคและการสัมภาษณ์เชิงลึกกับเจ้าของหอพัก เพื่อที่จะได้ข้อมูลทางด้านพฤติกรรมและแรงจูงใจที่มีผลต่อการเลือกซื้อเฟอร์นิเจอร์ ร้านหงส์หยกเฟอร์นิเจอร์นั้น ดำเนินการภายใต้กลยุทธ์การเป็นผู้นำทางด้านต้นทุน ซึ่งเป้าหมายของร้านหงส์หยกเฟอร์นิเจอร์นั้น คือการสร้างการเจริญเติบโตของกิจการด้วยยอดขายที่เพิ่มขึ้น จึงได้มีการวางแผนกลยุทธ์ในด้านต่างๆเพื่อพัฒนาให้สามารถแข่งขันในอุตสาหกรรมเฟอร์นิเจอร์ได้ในระยะยาว
HongYok Furniture is the name of furniture retailer that sell movable furniture. HongYok Furniture Focus on low price furniture and have a variety of goods. Customer can choose their style. And HongYok Furniture carefully select suitable furniture for people who love traditional style. The purpose of this independent study is to provide strategic planning to HonkYok Furniture. This strategic plan consists of the analysis of external macro environment, industry environment and competitions, in order to evaluate the opportunities and threats. Functional and financial analysis are included in internal environment analysis.
The purpose is to determine strengths and weaknesses for strategic planning. Moreover its have target consumer research and apartment owners deep interview. Research data shown customer behavior and motivations on the purchasing of furniture. Cost leadership strategy can be used as a marketing direction for HongYok Furniture, to achieve the company goals which include increasing of growth in sales, so HongYok furniture must have strategic plan to improve any weakness for make business competitive in long run.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project57823014 LIB USE ONLY