Authorพักตร์พิมล วรรณเจริญ
Titleแผนธุรกิจสำหรับร้านเบเกอรี่อะมอร์ / พักตร์พิมล วรรณเจริญ=Business plan for Amor Bakery/ Pakpimol Vannacharoen
Imprint 2556
Descript ก-ฑ: 177 หน้า, ตาราง

SUMMARY

ธุรกิจร้านเบเกอรี่อะมอร์ เป็นธุรกิจเบเกอรี่ค้าปลีกในตลาดพรีเมี่ยม ที่มีการนำเสนอสินค้าที่มีคุณภาพและราคาต่ำกว่าคู่แข่งอื่นในตลาด รวมไปถึงมีหลายสาขาในศูนย์การค้า ทำให้ผู้บริโภคสามารถเลือกซื้อได้ง่าย และสามารถบริโภคได้บ่อย ตลาดเบเกอรี่ในปัจจุบันมีการเติบโตขึ้นเรื่อยๆ โดยจะมีมูลค่าถึง 9,500 ล้านบาทในปี 2557 แต่ในขณะเดียวกัน พบว่าสภาพแวดล้อมของธุรกิจโดยรวมในเชิงเศรษฐกิจและการแข่งขันส่งผลเสียต่อกิจการ ทำให้ร้านเบเกอรี่อะมอร์ต้องมีการวางกลยุทธ์ให้เหมาะสมกับสถานการณ์ ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อขนมเค้กมากที่สุดคือการให้บริการที่เอาใจใส่ของพนักงาน รสชาติและความหลากหลายของผลิตภัณฑ์
และชื่อเสียงและภาพลักษณ์ของร้าน ซึ่งเป็นสิ่งที่ร้านเบเกอรี่อะมอร์ควรจะมีการปรับปรุงและพัฒนา ในการวางกลยุทธ์ของร้านอะมอร์ เป็นการมุ่งเน้นการจำหน่ายขนมหวานระดับพรีเมียมแมส โดยได้วางกลยุทธ์การเติบโตแบบเจาะตลาด และวางกลยุทธ์ระดับธุรกิจแบบมุ่งเน้นการเป็นผู้นำทางด้านต้นทุน ซึ่งได้ทำผ่านแผนกลยุทธ์ระดับปฏิบัติการโดยการทำกิจกรรมการตลาด และการควบคุมการผลิตและการบริหารจัดการอย่างมีประสิทธิภาพ ในการจัดทำแผนธุรกิจร้านเบเกอรี่อะมอร์สำหรับโครงการพิเศษฉบับนี้ ก็เพื่อวัตถุประสงค์ในการ และเพิ่มยอดขาย 10% ต่อปี รวมไปถึงการควบคุมคุณภาพของสินค้าและบริการ และสร้างชื่อเสียงของตราสินค้าให้เป็นที่รู้จักในวงกว้าง นอกจากนี้ยังมีการนำเสนอการประเมินผล และการกำหนดตัวชี้วัดต่างๆ เพื่อควบคุมให้แผนธุรกิจเป็นไปตามวัตถุประสงค์
Amor Bakery has been providing the premium market with high quality products at reasonable price. Having many branches in shopping malls makes it very accessible and affordable for customer to make frequent buying and consumption. Bakery Market in Thailand has been growing and will reach 9,500 Million Baht in 2014. However, the overall business environment has a negative effect on the business in terms of economic and competitiveness. Thus, the company needs to make a suitable strategy. The study has shown that the most important factors that affect buying decisions are good service, product taste and variety, and reputation and image of the store. And these are to be put in Amor Bakery improvement plan. In this study, a premium-mass market penetration strategy is suggested. The focus-cost leadership business strategy is put. And the operation strategy is to focus on marketing activities and efficiency in production line and resource management.
In this special project, the business plan’s objectives are to increase the revenue by 10% each year, to control the quality of the products and service, and to make the brand widely recognized by using penetration strategy focusing on premium mass market. Including in this plan are evaluation plan and KPI for controlling the execution to the planned objectives.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project55820440 LIB USE ONLY