Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleโครงการศึกษาความเป็นไปได้ในการผลิตและจำหน่ายเครื่องคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊กแบบตามสั่ง / เกตุไชย พึ่งรัตนะ = The feasibility study of producing and selling built-to-order notebook
Author Gatechai Phungratana
Imprint 2554
Descript ก-ฏ, 109 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

ในปัจจุบันคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊กถือว่าเป็นอุปกรณ์ที่มีความสำคัญต่อชีวิตประจำวันของคนเราอย่างมาก ส่งผลให้ความต้องการเครื่องคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊กมีมากขึ้นเรื่อยๆ อย่างไรก็ตามความต้องการของผู้บริโภคอาจยังไม่ได้รับการตอบสนองอย่างครบถ้วน ผู้ศึกษาความเป็นไปได้ของโครงการจึงทำการศึกษาถึงลักษณะความต้องการที่เกิดขึ้นจากข้อมูลทั้งปฐมภูมิและทุติยภูมิ เพื่อประเมินความเป็นไปได้ของโครงการ อันประกอบไปด้วยความเป็นไปได้ทางการตลาด ความเป็นไปได้ทางการดำเนินงาน และความเป็นไปได้ทางการเงิน จากการวิเคราะห์ทางการตลาดพบว่ากลุ่มเป้าหมายคือ กลุ่มลูกค้าที่มีความต้องการใช้งานโน้ตบุ๊กเพื่อความบันเทิง และมีกลยุทธ์หลักคือการวางตำแหน่งสินค้าและบริการที่แตกต่างจากคู่แข่ง และการสร้างความมั่นใจในคุณภาพสินค้าด้วยการรับประกันสินค้า จากการวิเคราะห์ทางการดำเนินงานพบว่าการดำเนินงานมีความเป็นได้ทั้งในด้านบุคลากร การผลิตและให้บริการ โดยมีกลยุทธ์หลักได้แก่การสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับผู้ขายในระยะยาว การเก็บสินค้าเฉพาะสินค้าที่ได้รับความนิยมสูง เพื่อลดปัญหาสินค้าล้าสมัย จากการวิเคราะห์ทางการเงินพบว่าระยะเวลาการคืนทุนของโครงการอยู่ที่ 4.55 ปี มูลค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการเท่ากับ 3,549,256 บาท และ อัตราผลตอบแทนของโครงการอยู่ที่ 22.94% จึงสรุปได้ว่ามีความเป็นไปได้ในการลงทุนในธุรกิจผลิตและจำหน่ายเครื่องคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊กแบบตามสั่ง
Nowadays, notebook is considered to be important in daily lives of people. As a result, the demand for notebook computers is increasing steadily. However consumer need may not totally meet. The project was to study the unmet need by study of both primary data and secondary data to assess the feasibility of the project. The study includes the possibility of marketing, possibility of its operations and financial feasibility. The market analysis showed that target market is customer who used notebook for entertainment. The main strategy is differentiating the positioning of product and service from competitor and ensuring product quality by product warrantee. The operational analysis showed that operation was feasibility in all aspect including personnel, manufacturing and servicing. The main strategy is establishing long-term relationship with suppliers and storage popular product only to reduce obsolete. The financial analysis showed that the payback period of the project is 4.55 years, the net present value of the project is Baht 3,549,256, and the return of the project is 22.94%, it was concluded that there is a possibility to invest in the producing and selling Built-to-Order Notebook business. .


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53823749LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram