Authorเกริก ปิยะกาญจน์
Titleการศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจเฟอร์นิเจอร์ออนไลน์สำหรับ SMEs / เกริก ปิยะกาญจน์ = Online furniture shop for Thai SMEs feasibility study / Krirk Piyakarn
Imprint 2554
Descript ก-ฑ, 113 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

การศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจเฟอร์นิเจอร์ออนไลน์ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาโอกาสในทำธุรกิจเฟอร์นิเจอร์ในเมืองไทยซึ่งเติบโตทุกปีผ่านช่องทางอีคอมเมิร์ซ เนื่องจากปัจจุบันผู้บริโภคมีการซื้อสินค้าออนไลน์มากขึ้นและยังช่วยให้ผู้ผลิตเฟอร์นิเจอร์เพิ่มช่องทางเข้าถึงลูกค้าได้มากขึ้น การศึกษาความเป็นไปได้ในครั้งนี้ทำอ้างอิงข้อมูลปฐมภูมิเป็นหลักโดยการศึกษาความต้องการของผู้บริโภคและผู้ผลิตเฟอร์นิเจอร์ผ่านการทำแบบสอบถามจากผู้บริโภคจำนวน 169 คน และผู้ผลิตเฟอร์นิเจอร์ 9 คน และนำผลสรุปที่ได้มาศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจและสร้างกลยุทธ์ให้ตอบสนองผู้บริโภคและผู้ผลิตเฟอร์นิเจอร์ มีการแสดงกลยุทธ์ในการดำเนินงานและผลตอบแทนที่คาดว่าจะได้รับเพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจสำหรับผู้ที่สนใจได้
The objective of this feasibility study is to study the opportunity of doing furniture business in Thailand which has a good growth rate for many years through the use of E-commerce. Currently, internet user growth rate of Thailand is rise rapidly and more consumer purchase products online. It appears that E-commerce could increase marketing channel between furniture manufacturer and end consumer. This feasibility study is created based on primary data that collect from 169 consumers and 9 furniture manufacturers. The questionnaires are about consumer and manufacturer behavior and attitude toward online furniture business. The result of the survey is used to create business model and strategy to serve consumers and furniture manufacturers’ needs. Moreover, it shows the expected return of this business to be guidance for interesting business people.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53823755 LIB USE ONLY