Authorรัฏฐกรณ์ สถิตคุณากร
Titleโครงการศึกษาความเป็นไปได้ของการลงทุนให้บริการโฆษณาเสียงรอสาย / รัฏฐกรณ์ สถิตคุณากร = Feasibility study of investment in calling advertising service / Rattakorn Satitkunakorn
Imprint 2554
Descript ก-ซ, 99 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการลงทุน,วิเคราะห์ต้นทุนและผลตอบแทนทางการเงินในการลงทุนให้บริการโฆษณาเสียงรอสาย การศึกษาได้แบ่งเป็น 4 ส่วนคือศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการตลาด, ความเป็นไปได้ทางด้านเทคนิค, ความเป็นไปได้ในการจัดการ และความเป็นไปได้ทางด้านการเงิน ผลการศึกษาทั้งสี่ด้านนั้นให้ผลการประเมินเป็นที่น่าพอใจ โดยการศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการตลาดพบว่าตลาดของการโฆษณาผ่านช่องทางโทรศัพท์มือถือยังมีโอกาสเติบโตได้เนื่องจากเป็นช่องทางใหม่และมีเทคโนโลยีที่ก้าวหน้าประกอบกับราคาที่ถูกกว่าช่องทางโฆษณาอื่นๆส่วนการศึกษาความเป็นไปได้เชิงเทคนิคนั้นสรุปได้ว่าการติดตั้งระบบนั้นทาได้ค่อนข้างง่ายเนื่องจากพนักงานของทางบริษัทมีความเชี่ยวชาญสูงขณะที่การศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการจัดการนั้นสามารถใช้บริการได้ตามขั้นตอนที่ AIS กาหนดไว้ได้ส่วนผลการศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการเงินนั้นจะอิงว่าเงินทุนของโครงการเป็นเงินในส่วนของบริษัททั้งหมดและให้ผลตอบแทนทางการเงินด้านเวลาคืนทุนประมาณ 10.63 เดือน, มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 24.60 ล้านบาทและอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 155% ซึ่งเป็นผลการประเมินที่ดีมากดังนั้นจึงสรุปได้ว่าโครงการศึกษาความเป็นไปได้ในการลงทุนการให้บริการโฆษณาเสียงรอสายนี้มีความเป็นไปได้ในการลงทุน
This Independent Study mainly aims to analyze the feasibilities in term of project investment, cost of financial and financial benefit gained from the Investment of Calling Advertising Service’s project. Due to this, the Independent Study was separated into 4 sections orderly; (1) the marketing feasibility’s study (2) the technical feasibility’s study (3) the management feasibility’s study and (4) the financial feasibility’s study. Accordingly, the results from all mentioned sections are very satisfied. From the result of marketing feasibility’s study, the market of mobile advertising remains continuously expand because it’s considered as a new channel, new technology and definitely required less advertisement cost compared to other advertising channels. From the result of technical feasibility’s study, the calling advertising system can be installed and monitored without affecting because the company had many expertise personal teams responsible for. In term of the management’s study, the working flows of calling advertising project can be based on the current flows which implementedby AIS company. For the last section, the financial feasibility’s study shows excellent financial results, therefore, the service can be funded by the company’s asset. The calculated payback period is 10.63, while the Net Present Value (NPV) is 24.60 million Baht and the Internal Rate of Return (IRR) is 155%. As a result, the feasibility’s study shows highly rated for business opportunity’s success.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53825850 LIB USE ONLY