Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleการศึกษาความเป็นไปได้ในการทำเว็บไซต์บริการข้อมูลท่องเที่ยวเชิงลึก / วิลินดา คำดี = Feasibility study of in-depth traveling information service website
Author Wilinda Khamdee
Imprint 2555
Descript ก-ซ, 130 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำเว็บไซต์บริการข้อมูลท่องเที่ยวเชิงลึก โดยมีกลุ่มเป้าหมายหลักเป็นนักท่องเที่ยวที่นิยมหาข้อมูลท่องเที่ยวทางอินเทอร์เน็ต นิยมวางแผนการเดินทางระยะสั้น ใช้ GPS ในการเดินทาง และมีเป้าหมายในการเดินทางเริ่มต้นตามแหล่งท่องเที่ยวทางธรรมชาติ และมีกลุ่มเป้าหมายรองเป็นนักท่องเที่ยวทั่วไปที่นิยมหาข้อมูลท่องเที่ยวทางอินเทอร์เน็ต ผู้จัดทำได้ศึกษาความเป็นไปได้โดยแบ่งเป็น 3 ส่วนคือศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการตลาด ความเป็นไปได้ทางด้านเทคนิคและการจัดการ และความเป็นไปได้ทางด้านการเงิน ในการศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการตลาดพบว่านักท่องเที่ยวกลุ่มเป้าหมายมีแนวโน้มที่เพิ่มมากขึ้นในขณะที่เว็บไซต์ที่มีบริการข้อมูลท่องเที่ยวที่มีลักษณะตรงกับความต้องการยังมีอยู่น้อย ส่วนการศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านเทคนิคและการจัดการนั้นพบว่าในปัจจุบันมีโครงสร้างพื้นฐาน และเทคโนโลยีที่เหมาะสมและพร้อมสำหรับการดำเนินการ นอกจากนั้นในด้านขั้นตอนการดำเนินงานก็สามารถวางแผนให้สอดคล้องตรงตามเงื่อนไขที่ต้องการได้ ส่วนผลการศึกษาความเป็นไปได้ทางด้านการเงินนั้นมีสมมติฐานที่จะใช้เงินทุนจากเจ้าของเป็นจำนวนเงิน 900,000 บาท และโครงการมีอายุ 5 ปี โดยเมื่อวิเคราะห์อัตราผลตอบแทนทางการเงิน พบว่าในสถานการณ์ที่มีความเป็นไปได้มากที่สุด โครงการจะสามารถคืนทุนได้ในเวลา 2 ปี 4 เดือน มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 3.12 ล้านบาท และอัตราผลตอบแทนที่ได้รับจากโครงการ (IRR) เท่ากับ 73.25% ซึ่งสูงกว่าต้นทุนเงินทุนถึง 58.49% ดังนั้นจึงสรุปได้ว่าโครงการศึกษาความเป็นไปได้ในการทำเว็บไซต์บริการข้อมูลท่องเที่ยวเชิงลึกนี้มีความเป็นไปได้และน่าสนใจต่อการลงทุน
This Independent Study mainly aims to analyze the feasibility in term of developing In-depth Traveling Information Service Website which has primary target group as travelers who are searching traveling information on the internet, plan to travel in short term, use GPS for traveling and usually begin traveling at nature place. Moreover, the secondary group is travelers who are usually searching traveling information on the internet. The Independent Study was separated into 3 sections which are the marketing feasibility’s study, the technical and management feasibility’s study and the financial feasibility’s study. According to the marketing feasibility’s study result, both target groups remain continuously expanding while there are a few appropriate websites be able to serve their needs. From the result of technical and management feasibility’s study, there are available infrastructures and technology for operating. In addition, the operating process and target objective can be planed concordantly. The last section, the financial feasibility’s study, the assumption of this section is using 900,000 Bath from owners and project’s life time is 5 years. The financial return rate shows the calculated payback period is 2 years and 4 months, while the Net Present Value (NPV) is 3.12 million Bath and the Internal Rate of Return (IRR) is 73.25% which is 58.49% more than Weighted Average Cost Of Capital (WACC). As a result, the feasibility’s study shows this project is valuable for investment.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53830668LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram