Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจบริษัทจำหน่ายผลิตภัณฑ์เสริมอาหารและวิตามิน / จิรัฏฐ์ พัธนาวิน = Business plan of dietary supplements and vitamins Company
Author Jirat Patthanawin
Imprint 2555
Descript ก-จ, 104 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทำแผนธุรกิจสำหรับบริษัทจำหน่ายผลิตภัณฑ์เสริมอาหารและวิตามินยี่ห้อใหม่ในตลาด จากข้อมูลการวิจัยตลาดจากหลายหน่วยงานพบว่าตลาดผลิตภัณฑ์เสริมอาหารและวิตามินมีแนวโน้มเติบโตขึ้นอย่างต่อเนื่องประกอบกับพฤติกรรมในการบริโภคสินค้ากลุ่มนี้มีแนวโน้มที่สูงขึ้นอย่างมาก ผู้จัดทำจึงเห็นโอกาสในการพัฒนาธุรกิจผลิตภัณฑ์เสริมอาหารและวิตามินเพื่อเป็นอีกทางเลือกหนึ่งในการดูแลสุขภาพของผู้บริโภคในประเทศไทย แผนธุรกิจฉบับนี้ประกอบด้วยข้อมูลของตลาดในปัจจุบัน แนวโน้มของตลาดในอนาคต การวิเคราะห์ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อการดำเนินธุรกิจทั้งภายในและภายนอก ตลอดจนกลยุทธ์ในการดำเนินกิจการด้านการตลาด ด้านการผลิตและการดำเนินงาน ด้านทรัพยากรบุคคล และด้านการเงินเพื่อให้ธุรกิจสามารถแข่งขันในตลาดได้อย่างมีประสิทธิภาพ ด้านการลงทุน ทางบริษัทใช้เงินทุนจากส่วนของเจ้าของทั้งหมดโดยไม่มีการกู้จากสถาบันการเงิน จากการวิเคราะห์ด้านการเงินพบว่าผลตอบแทนในการลงทุนเท่ากับ 55% ในกรณีพื้นฐาน (base case scenario) และในส่วนของการคำนวณระยะเวลาคืนทุนของโครงการ พบว่ามีบริษัทระยะเวลาคืนทุนเท่ากับ 2 ปี 3 เดือน ผู้จัดทำจึงมีมุมมองเชิงบวกต่อการลงทุนในธุรกิจนี้
The objective of this project is to create a business plan of a new company selling a new brand of dietary supplements and vitamins. According to the available market research data, the dietary supplement and vitamin market tends to grow continually in parallel with the upward trend of high consuming behavior of these products. Thus, the writer foresees that there is an opportunity for a business in dietary supplements and vitamins to be an alternative for Thai health care consumer. This business plan describes the available market research data, the trend of the market in the future, the analysis of internal and external factors affecting business management, and the management strategies in marketing, manufacturing, human resourcing and financial aspects. These are important keys to run the business efficiently work in the competitive market. In terms of investment, the fund of the company is from the owners without loan from financial institutions. The financial analysis shows that Internal rate of return is 55% in base case scenario. Regarding calculation of payback period, it was found that the payback period of the company is 2 years and 3 months. Therefore, the writer has a positive attitude to the investment in this business


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829234LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram