Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อโทรศัพท์มือถือหรือแท็บเล็ตมือสองของคนกรุงเทพมหานคร / กิตติศักดิ์ ประดิษฐ์กุล์ = Factors affecting intention to buy used mobile phone or tablet for people living in Bangkok
Author Kittisak Praditkul
Imprint 2555
Descript ก-ฑ, 86 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

เนื่องจากในปัจจุบันที่สภาพเงินเฟ้อมีแนวโน้มสูงขึ้น ส่งผลให้อุปสงค์ในสินค้ามือสองเพิ่มขึ้น และอุปกรณ์ประเภทโทรศัพท์มือถือหรือรวมถึงแท็บเล็ตนั้นในปัจจุบันก็มีความสำคัญต่อการดำเนินชีวิตเพิ่มมากขึ้นด้วยเช่นกัน ทำให้ตลาดซื้อขายโทรศัพท์มือถือมือสองและแท็บเล็ตมือสอง กลายเป็นตลาดที่เติบโตอย่างรวดเร็ว จึงเป็นที่น่าสนใจว่าประชากรกรุงเทพมหานครซึ่งถือได้ว่ามีอัตราค่าครองชีพสูงที่สุดในประเทศไทย ด้วยปัจจัยใดจึงทำให้ประชากรกลุ่มนี้มีความสนใจที่จะซื้อโทรศัพท์มือถือ หรือ แท็บเล็ตมือสอง อีกทั้งหากเทียบความสนใจเลือกโทรศัพท์มือถือ หรือ แท็บเล็ตมือสอง ระหว่างบุคคลกลุ่มที่เคยซื้อสินค้ามือสองมาก่อน กับ บุคคลกลุ่มที่ไม่เคยซื้อสินค้ามือสองมาก่อนแล้ว จะขึ้นอยู่กับปัจจัยใดบ้าง โดยผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยในที่มีอิทธิพลในการเลือกซื้อโทรศัพท์มือถือมือสองของคนกรุงเทพมหานครจะขึ้นอยู่กับปัจจัยสามารถหาอะไหล่ซ่อมได้ง่าย ปัจจัยราคาขายต่อสูง และปัจจัยสามารถต่อรองราคาได้ ส่วนปัจจัยในการซื้อแท็บเล็ตมือสอง คือปัจจัยราคาถูก และปัจจัยราคาขายต่อสูง ส่วนปัจจัยที่มีอิทธิพลในการซื้อโทรศัพท์มือถือและแท็บเล็ตมือสองกับประสบการณ์ในการซื้อโทรศัพท์มือถือและแท็บเล็ตมือสองนั้น พบว่าไม่ขึ้นอยู่กับปัจจัยใดเลย
Due to the current state of inflation is likely to rise. As a result, demand for a product increases. And devices, including mobile phones and tablets are important to our daily life. It makes second-hand mobile phones and tablets market have a rapid growth. It is interesting which factors make population of Bangkok, which is regarded as the highest cost of living in Thailand, is interested to buy a mobile phone or a tablet. Moreover, when compared between individuals who bought a product before and who have never bought a product before, which factors are depending on. The results showed that factors influencing the intention of buying a mobile phone depends on the repaired part available, high resale value, and negotiable price factors. Factors influencing the intention of buying a tablet depend on the cheap price, and high resale value factors. And factors that influence the purchase of a mobile phone and a tablet between who bought a product before and who have never bought a product before were not based on any factors.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829016LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram