Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาดร้านบานาน่า ไอที / ภูริช ลีเมฆานนท์ = Marketing plan for Banana IT
Author Phurich Leemekanont
Imprint 2555
Descript ก-ฑ, 90 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

ร้านบานาน่า ไอที เป็นร้านค้าปลีกในนามบริษัท คอมเซเว่น อินเตอร์เนชั่นแนล จำกัด เริ่มก่อตั้งในวันที่ 1 พฤศจิกายน 2539 ในระยะเวลา 10 ปี บริษัทฯประสบความสำเร็จในการดำเนินธุรกิจสายไอที เป็นผู้นำเข้าสินค้าเพียงรายเดียวในประเทศ ผู้จัดจำหน่ายสินค้าหลัก และผู้ประกอบการร้านค้าปลีกในนาม BaNANA IT, Stuff By BaNANA IT, iStudio By Comseven และ iBeat By Comseven บานาน่า ไอที มีสโลแกนว่า “make IT easy” ทำทุกเรื่องไอทีให้เป็นเรื่องง่าย การวางแผนการตลาดธุรกิจบานาน่า ไอที สำหรับโครงการพิเศษฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอแผนการตลาดให้มีประสิทธิภาพ สอดคล้องกับสภาพการแข่งขันในปัจจุบัน และเพื่อสร้างให้บานาน่า ไอที เป็นที่รู้จักและยอมรับในกลุ่มผู้บริโภค โดยการสร้างประสบการณ์ให้ผู้บริโภคได้ลองใช้งานคอมพิวเตอร์และอิเล็กทรอนิกส์ และมีการนำกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดแบบบูรณาการเข้ามาใช้ เช่น การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ ตลอดจนกิจกรรมส่งเสริมการตลาดต่างๆ เพื่อกระตุ้นให้กลุ่มเป้าหมายเกิดการรับรู้ และเป็นการสร้างภาพลักษณ์ที่ดีให้แก่ตราสินค้า นอกจากนี้ยังมีการนำเสนอการประเมินผลการดำเนินงาน การกำหนดดัชนีชี้วัดต่างๆ และแผนฉุกเฉินเพื่อเป็นการควบคุมให้แผนการตลาดของธุรกิจบานาน่า ไอที สามารถดำเนินงานได้อย่างมีประสิทธิภาพและบรรลุตามวัตถุประสงค์
BaNANA IT, with its slogan “make IT easy”, is an IT retail store under ComSeven International Co., Ltd. It was founded in 1996. In the past ten years in the IT business, the Company successfully became the leader of IT importer in Thailand, wholesaler and retailer, in the name of BaNANA IT, IT, Stuff By BaNANA IT, iStudio By Comseven and iBeat By Comseven. Analysis of Thailand IT market, competitors and consumers were conducted to determine the market situation. Information for analysis was gathered through both primary and secondary information sources. The main objective of this independent study is to create the marketing plan for BaNANA IT in order to build the BaNANA IT brand to compete with Thai IT business by increasing brand awareness. Various maketing strategies are used in the marketing plan. Such as CEM, Integrated Marketing Communication (IMC) such as Advertising, Public Relations and Event marketing is applied to create good perception and image of BaNANA IT. In addition, this study also presents operation, key performance indicators, and contingency plan in order to ensure that BaNANA IT operates more efficiently and effectively.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53830324LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram