Authorทวี อนันต์รักษ์
Titleแผนการตลาดอุปกรณ์ป้องกันไฟฟ้ารั่ว, ไฟฟ้าดูด (RCBO) แบบ plug-in type / ทวี อนันต์รักษ์ = Marketing plan of Residual Current Circuit Breaker with Overload Protection /Tawee Ananrak
Imprint 2555
Descript ก-ญ, 75 แผ่น: bภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการศึกษาอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้สินค้าประเภทอุปกรณ์ป้องกันไฟฟ้ารั่ว – ไฟฟ้าช๊อต ในโครงการของกลุ่มบริษัทพัฒนาอสังหาริมทรัพย์ ประเภทที่อยู่อาศัย ที่มีสำนักงานในเขตกรุงเทพฯ โดยจะมีการศึกษาข้อมูลทั้งปัจจัยภายใน ปัจจัยภายนอก และความต้องการของกลุ่มเป้าหมายซึ่งจะสำรวจโดยการใช้แบบสอบถามความคิดเห็น เพื่อใช้ในการวางแผนการตลาดและการเปิดตัวสินค้าของอุปกรณ์ป้องกันไฟฟ้ารั่ว, ไฟฟ้าดูดต่อไป จากการศึกษาสภาพแวดล้อมของอุตสาหกรรมและการแข่งขัน และความต้องการของกลุ่มเป้าหมาย พบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้สินค้านั้น คุณภาพของสินค้าที่ได้รับการรับรองมาตรฐานเป็นปัจจัยสำคัญ นอกจากนี้การติดตั้งที่ง่าย และระดับราคาที่เหมาะสมกับจะเป็นปัจจัยต่อมา โดยช่องทางการรับรู้ในตราสินค้านั่นๆ จะได้รับแจ้งข้อมูลจากทางพนักงานขายเป็นหลัก การวางแผนการตลาดของอุปกรณ์ป้องกันไฟฟ้ารั่ว, ไฟฟ้าดูด ชนิดปลั๊กอิน นั้นจะต้องสร้างการรับรู้ถึงสินค้าโดยผ่านช่องทางพนักงานขายเป็นสำคัญ โดยเน้นการสื่อถึงผู้ใช้งานในด้านการได้รับการรับรองมาตรฐาน และมีการใช้งานที่สะดวก พร้อมทั้งมีราคาที่เหมาะสม
The objective of this thesis is to gain better understanding of how the main residence developer in Thailand selecting the RCBO. What factors that influence their buying decision? However, the scope of this study is limited to the main residence developer who’ office located in Bangkok only. This thesis attempts to describe and explore the evaluation methods as well as both internal and external factors that might influence the evaluation method in selecting RCBO. To achieve our objective, the structured questionnaire is best suit for the survey, to gain a better understanding and use the result to incorporate in generating an effective marketing plan. According to the research’ result of both internal and external factors that influences our target audience the most is quality of product, the certified international standard product, easy to install as well as the reasonable price are all the factors that influence their decision. From the research, also found that the most important means in transferring information is through sales person. In order to develop an effective marketing plan and strategy of RCBO, sales person is the key in transferring information. Sales person is a great venue promote about products quality by the certificate, friendly user and suitable price.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829561 LIB USE ONLY