Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาด CMMI Service Provider สำหรับบริษัท XYZ จำกัด / วิภาภรณ์ ฉัตรพรนำสิน = Marketing plan for CMMI Service Provider of XYZ Company Limited
AuthorWipaporn Chatpornnamsin
Imprint 2555
Descript ก-ฌ, 62 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการศึกษานี้เป็นการศึกษาถึงโอกาสทางธุรกิจ แนวโน้มความต้องการ สภาวะการแข่งขัน และการวิเคราะห์คู่แข่งขันและกลุ่มลูกค้าตัวอย่างของบริการ CMMI Service Provider เพื่อนำข้อมูลที่ได้จากการศึกษามาจัดทำเป็นแผนการตลาด CMMI Service Provider สำหรับบริษัท XYZ จำกัด โดยแผนการตลาดฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ทางการตลาดคือ การสร้างบริการใหม่ของบริษัทฯ ในตลาด CMMI Service Provider เพื่อเป็นการเพิ่มรายได้ของบริษัทฯ และสร้างการรับรู้แก่ตลาดในการเป็นบริษัทที่มีความเชี่ยวชาญในการเป็นที่ปรึกษาด้าน CMMI ในการสร้างบริการของบริษัทฯ ออกไปสู่ตลาด CMMI Service Provider นั้นจะเริ่มจากการทำตลาดกับลูกค้าเดิมของบริษัทฯ และขยายไปยังลูกค้ารายใหม่ โดยการโฆษณาประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อออนไลน์และการเข้าร่วมโครงการ SPI@ease ในปีที่ 3 ของการดำเนินงาน อย่างไรก็ตามจากการประมาณการรายได้และค่าใช้จ่ายในการเข้าสู่ตลาด CMMI Service Provider พบว่าบริษัทฯ จะสร้างกำไรก่อนหักภาษี 1,567,000 บาท 2,815,000 บาทและ 5,302,000 บาท ในปี พ.ศ. 2556 พ.ศ. 2557 และพ.ศ. 2558 ตามลำดับ
นอกจากนี้แผนการตลาดฉบับนี้ยังเป็นแนวทางที่จะช่วยให้บริษัทฯ สามารถดำเนินกิจกรรมทางการตลาดได้อย่างเป็นระบบ และเป็นการสร้างความน่าเชื่อถือให้ลูกค้า รวมถึงสามารถบรรลุตามวัตถุประสงค์ในการเพิ่มรายได้ให้มากขึ้นและสร้างการยอมรับในตราสินค้าตามที่ได้กำหนดไว้
This independence research is to study on CMMI Service Provider industry. The study includes market demand, marketing environment, competitor analysis, and CMMI customer samplings. The extracted results will be used for developing CMMI Service Provider marketing plan for XYZ Co., Ltd. The objective of the marketing plan is to facilitate XYZ Co., Ltd to create CMMI Consultancy Service as its new product line to leverage the company revenues as well as encourage the market awareness about the company’s CMMI expertize. The company will firstly target on providing the service to its existing customers and using online advertising channel to acquire new customers. Moreover, in the 3rd year of operation, the company will join SPI@ease to reach more customers. The estimated pre-tax profit from this service will be 1.56 million THB, 2.81 million THB, and 5.3 million THB in year 2013, 2014, and 2015 respectively. This marketing plan also promises to facilitate systematic marketing to the company and establish company credibility to the market; meanwhile, the plan will leverage company revenues and brand loyalty as targeted.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53830645LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram