Authorกิตติวัฒน์ เอี่ยมพัฒนาสุข
Titleการศึกษาความเป็นไปได้ของการเปิดร้านขายอาหารสเต็กกอริลล่ากริลล์ในจัตุรัสจามจุรี / กิตติวัฒน์ เอี่ยมพัฒนาสุข = Project feasibility of investment on Steak restaurant in Chamchuri Square / Kittiwat Aeimpatanasuk
Imprint 2555
Descript ก-ฌ, 96 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการศึกษาฉบับนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์ในการศึกษาความเป็นไปได้ในการเปิดร้านอาหารสเต็กในจัตุรัสจามจุรี โดยธุรกิจเกี่ยวกับร้านอาหารถือว่าเป็นธุรกิจที่น่าสนใจเนื่องจากเป็นหนึ่งในปัจจัยสี่จำเป็นในการดำเนินชีวิต รวมถึงผู้บริโภคมีพฤติกรรมรับประทานอาหารนอกบ้านมากขึ้น และสภาพเศรษฐกิจที่กำลังฟื้นตัวจากเหตุการณ์อุทกภัยในปี 2554 ปัจจัยเหล่านี้เอื้ออำนวยต่อการลงทุนในการเปิดร้านอาหารสเต็ก ณ ทำเลศักยภาพอย่างจัตุรัสจามจุรี การศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจร้านอาหารสเต็ก สามารถแบ่งออกได้เป็น 3 ด้านคือด้านการตลาด ด้านการจัดการ และด้านการเงิน โดยผลการศึกษาด้านการตลาดแสดงให้เห็นว่าโครงการนี้มีความเป็นไปได้จากปัจจัยเสริมทางด้านเศรษฐกิจ สังคม และกลยุทธ์ในระดับองค์กร ธุรกิจและการตลาดของร้านอาหารสเต็กกอริลล่ากริลล์
จากการศึกษาพบว่ากลยุทธ์ธุรกิจที่ควรใช้ในธุรกิจร้านอาหารสเต็กในการแข่งขันคือ กลยุทธ์การสร้างความแตกต่างในลูกค้าเฉพาะกลุ่ม เพื่อเพิ่มคุณค่าให้แก่ลูกค้า และสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน ผลการศึกษาและประเมินความเป็นไปได้ทางการจัดการแสดงให้เห็นว่ามีความเป็นไปได้ โดยมีปัจจัยจากการควบคุมการผลิต การจัดการสั่งซื้อวัตถุดิบ และปัจจัยทางด้านสถานที่ตั้ง และผลการศึกษาในด้านการเงินนั้นมีการกำหนดอายุโครงการไว้ที่ 5 ปี ใช้เงินลงทุนเริ่มต้นทั้งสิ้น 2,000,000 บาท
โดยแหล่งเงินทุนมาจากส่วนของเจ้าของและกู้ยืมเงินจากธนาคารพาณิชย์ในอัตราส่วน 50-50 โดยต้นทุนเฉลี่ยของโครงการเท่ากับ 15.24% เมื่อทำการประเมินแล้ว พบว่าการลงทุนจะมีผลรวมมูลค่าปัจจุบันสุทธิ 7,000,518 บาท ระยะเวลาคืนทุนเท่ากับ 11 เดือนและอัตราผลตอบแทนของโครงการ 120% จากการศึกษาโครงการทั้ง 3 ด้านสามารถสรุปได้ว่ามีความเป็นไปได้ในการลงทุนเปิดร้านอาหารสเต็กในจัตุรัสจามจุรี
This project aims to study the feasibility of a business that offers a fine quality of Steak at Chamchuri square. There is an opportunity from external factors such as Economic growth on 1st half of 2012 and the increasing rate of out-of-home dining behavior of consumer to support the Steak restaurant business at Chamchuri square. This study focuses on three major perspectives which are marketing, operation, and finance. According to the marketing study’s results, this special project is feasible and supported by 3 levels of the developing Strategy which are Organization strategy, Business strategy and Marketing strategy. The proper Business strategy is Focused Differentiation to get more value added and competitive advantage for our target customer in Steak restaurant industry.
According to the operation study’s results, this special project is feasible by several factors such as Production management, Procurement management, and Restaurant’s location which is located at Chamchuri square. In term of finance study’s result, the source of captical budget comes from equity capital and long-term loan from commercial bank by 50-50 ratio. Regarding to the weight average cost of capital is 15.24% and based on the assumption, Net present value would be 7,000,518 baht, Pay back period would be 11 months and Interest Return Rate would be 120% which is very good finance result. In conclusion, this special project is feasible for investment with a very good evaluation on three major perspectives which are marketing, operation, and finance.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829000 LIB USE ONLY