Authorรัชณัฐ อัสสพันธุ์
Titleแผนพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ของ บริษัท Tiger Jewelry Manufacturing (Thailand) Ltd. / รัชณัฐ อัสสพันธุ์ = Human resource development plan for Tiger Jewelry Manufacturing (Thailand) Ltd. /Ratchanat Assapun
Imprint 2555
Descript ก-ญ, 88 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการศึกษาอิสระนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาสมรรถนะในการทำงานของบุคลากรฝ่ายการตลาดบริษัท Tiger Jewelry Manufacturing (Thailand) Ltd. (2) เพื่อศึกษาแนวทางการพัฒนาบุคลากรฝ่ายการตลาดของบริษัทจากการประเมินตนเองของบุคลากรและจากหัวหน้างาน (3) เพื่อจัดทำแผนพัฒนาบุคลากร โครงการศึกษาอิสระครั้งนี้ทำการแบ่งการศึกษาเป็น 2 ตอน คือ (1) การศึกษาสมรรถนะในการทำงาน โดยการวิเคราะห์ข้อมูลจากการวิเคราะห์งาน การวิเคราะห์สมรรถนะที่ใช้ในเหตุการณ์สำคัญในงานและการสัมภาษณ์เชิงลึก และ (2) การศึกษาแนวทางการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ โดยการประเมินตนเอง และ การให้หัวหน้างานประเมินบุคลากรเป็นรายบุคคล มีการประเมินช่องว่างสมรรถนะ และการวิเคราะห์หาสมรรถนะที่บุคลากรแต่ละคนควรจะต้องพัฒนาจากช่องว่างสมรรถนะ ผลการศึกษาแสดงถึงสมรรถนะที่ใช้ในการทำงานและช่องว่างสมรรถนะของบุคลากรแต่ละราย และพบว่าสมรรถนะที่บุคลากรในฝ่ายการตลาดขาดมากที่สุดคือสมรรถนะด้านความสามารถในการฟัง ตามด้วยสมรรถนะด้านความเป็นส่วนร่วมในองค์กร งานวิจัยนี้ได้เสนอแนะแผนพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ให้แก่บุคลากรแต่ละรายเพื่อการพัฒนาต่อไป
The objectives of this independent study were: (1) to study competency model of marketing resource of Tiger Jewelry Manufacturing (Thailand) Ltd (2) to study human resource development via marketing self-assessment and assessment from supervisor and (3) to develop human resource development plan. The study was separated into 2 parts; they were: (1) the study of competency model conducted through job analysis, situation analysis and in-depth interview; and (2) the study of human resource development conducted through self competency assessment and supervisor assessment; the competency gap for each competency was analyzed and the competency development plans were identified. The results of the study showed competency model for human resource in marketing department and competency gaps for each personal were identified. The competency mostly lacked by marketing people was listening competency and involvement in organization. The individual human resource development plan for marketing department was also recommended.


SUBJECT

  1. พัฒนาทรัพยากรมนุษย์

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53830456 LIB USE ONLY