Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาดสำหรับผลิตภัณฑ์บำรุงผิวสมุนไพรแก่นมะหาด "ไวท์ซูร่า" / ปภัทร์สิริ แตงไทย = Marketing Plan "WhiteSura" lakiicha herb skin care
AuthorPaphatsiri Thangthai
Imprint 2555
Descript ก-ฏ, 122 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการศึกษาค้นคว้าอิสระฉบับนี้จัดทาขึ้นเพื่อวัตุประสงค์ในการจัดทาแผนการตลาดสาหรับครีมบารุงผิวแก่นมะหาดภายใต้ตราสินค้า “ไวท์ซูร่า” ซึ่งผู้ศึกษาได้เล็งเห็นถึงโอกาสในการเพิ่มยอดขายของธุรกิจดังกล่าว โดยผู้ศึกษาได้เก็บข้อมูลปฐมภูมิด้วยการแจกแบบสอบถามเพื่อศึกษาพฤติกรรมและความต้องการของผู้บริโภค และเก็บข้อมูลทุติยภูมิจากบทความและอินเตอร์เน็ต โดยผู้ศึกษาได้นาข้อมูลดังกล่าวมาใช้ในการวางแผนการตลาดและวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายนอกของอุตสหกรรม สภาพการแข่งขัน สภาพแวดล้อมภายในของกิจการด้วย SWOT Analysis และความน่าสนใจของธุรกิด้วย Five Forces Model เพื่อนามาใช้ในการวางแผนการตลาดได้อย่างเหมาะสม
จากการศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคที่ใช้ผลิตภัณฑ์บารุงผิวในปัจจุบันพบว่า ผู้บริโภคให้ความสนใจในผลิตภัณฑ์บารุงผิวขาวและผลิตภัณฑ์ที่มีส่วนผสมของสมุนไพรมากขึ้น แต่สาเหตุสาคัญที่ผลิตภัณฑ์บารุงผิวสมุนไพรยังไม่เป็นที่แพร่หลายนั้นเป็นเพราะลูกค้าขาดความมั่นใจในคุณภาพของสินค้าและคิดว่า สมุนไพรทาให้ผิวขาวช้ากว่าสารเคมี นอกจากนี้ยังพบว่า มีผู้บริโภคเพียงไม่กี่รายที่รู้จักสมุนไพรแก่นมะหาดหรือเคยใช้ครีมบารุงผิวสมุนไพรแก่นมะหาด แผนการตลาดฉบับนี้จึงมุ่งเน้นไปที่การสร้างการรับรู้เพื่อให้ลูกค้าสามารถจดจาตราสินค้าและสร้างความมั่นใจให้เกิดแก่ลูกค้าเพื่อทาให้ลูกค้าเกิดการทดลองใช้และเกิดการซื้อซ้า ผู้ศึกษาได้ตั้งเป้ายอดขายของปี 2556 ให้มีอัตราส่วนเพิ่มขึ้นจากปี 2555 ร้อยละ 20 โดยมีการกาหนดตัวชี้วัดเพื่อวัดผลการดาเนินงาน ยอดขาย รวมถึงการรับรู้ของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าว่าเป็นไปตามแผนการตลาดที่วางไว้หรือไม่
The main purpose of this project is to develop a marketing plan for Lakoocha herb skin care under brand “White Sure” which the researcher finds there is the opportunity for increasing the sale of this product. The primary source of information is collected by public survey to study the consumer behavior and needs, and secondary source of information is collected from journals and Internet. By using this information, the researcher has analyzed the external environment factors including industry analysis, competitor analysis, and internal environment factors to develop an appropriate marketing plan.
From the study of consumers behavior on using skin care in the present day reveals that the consumers are more interested in whitening skin care and herbal products. However, the main reason why herbal products are not popular is because the consumers still lack of their trusts in its quality, and they believe that chemical products are more effective than herbal products. For Lakoochaherb itself, there is only a few consumers that awared of its real benefits or has experience on using Lakoochaskin care products before. This marketing plan focuses on improving the brand awareness and establishing trust to convince the consumers to buy the product. The researcher sets the sale target for year 2012 to be 20% higher than 201. In order to measure the outcome of operation, sale, and consumers’ brand awareness, the researcher has defined the indicators which can determine if the marketing plan is success.


ไอศกรีม ไอศกรีม -- การตลาด

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829860LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram