แผนการตลาดสำหรับผลิตภัณฑ์บำรุงผิวสมุนไพรแก่นมะหาด "ไวท์ซูร่า" / ปภัทร์สิริ แตงไทย = Marketing Plan "WhiteSura" lakiicha herb skin care /Paphatsiri Thangthai
Imprint
2555
Descript
ก-ฏ, 122 แผ่น: ภาพประกอบ, แผนภูมิ
SUMMARY
โครงการศึกษาค้นคว้าอิสระฉบับนี้จัดทาขึ้นเพื่อวัตุประสงค์ในการจัดทาแผนการตลาดสาหรับครีมบารุงผิวแก่นมะหาดภายใต้ตราสินค้า “ไวท์ซูร่า” ซึ่งผู้ศึกษาได้เล็งเห็นถึงโอกาสในการเพิ่มยอดขายของธุรกิจดังกล่าว โดยผู้ศึกษาได้เก็บข้อมูลปฐมภูมิด้วยการแจกแบบสอบถามเพื่อศึกษาพฤติกรรมและความต้องการของผู้บริโภค และเก็บข้อมูลทุติยภูมิจากบทความและอินเตอร์เน็ต โดยผู้ศึกษาได้นาข้อมูลดังกล่าวมาใช้ในการวางแผนการตลาดและวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายนอกของอุตสหกรรม สภาพการแข่งขัน สภาพแวดล้อมภายในของกิจการด้วย SWOT Analysis และความน่าสนใจของธุรกิด้วย Five Forces Model เพื่อนามาใช้ในการวางแผนการตลาดได้อย่างเหมาะสม
The main purpose of this project is to develop a marketing plan for Lakoocha herb skin care under brand “White Sure” which the researcher finds there is the opportunity for increasing the sale of this product. The primary source of information is collected by public survey to study the consumer behavior and needs, and secondary source of information is collected from journals and Internet. By using this information, the researcher has analyzed the external environment factors including industry analysis, competitor analysis, and internal environment factors to develop an appropriate marketing plan.
From the study of consumers behavior on using skin care in the present day reveals that the consumers are more interested in whitening skin care and herbal products. However, the main reason why herbal products are not popular is because the consumers still lack of their trusts in its quality, and they believe that chemical products are more effective than herbal products. For Lakoochaherb itself, there is only a few consumers that awared of its real benefits or has experience on using Lakoochaskin care products before. This marketing plan focuses on improving the brand awareness and establishing trust to convince the consumers to buy the product. The researcher sets the sale target for year 2012 to be 20% higher than 201. In order to measure the outcome of operation, sale, and consumers’ brand awareness, the researcher has defined the indicators which can determine if the marketing plan is success.