Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleการศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจร้านกาแฟสดและสมูทตี้ / เจนจิรา รุจิรนนท์ = Feasibility study of fresh coffee and smoothies business
Author Janejira Rujiranon
Imprint 2555
Descript ก-ฐ, 124 แผ่น : ภาพประกอบ, แผนภูมิ

SUMMARY

โครงการพิเศษฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจร้านกาแฟสดและสมูทตี้ โดยทำการศึกษาทั้งข้อมูลปฐมภูมิและทุติยภูมิ เพื่อพิจารณาพฤติกรรมของผู้บริโภค และประเมินความเป็นไปได้ของโครงการ ซึ่งประกอบด้วยความเป็นไปได้ทางการตลาด การดำเนินงาน และการเงิน จากการสำรวจความคิดเห็นของผู้บริโภคโดยใช้แบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 166 คน พบว่าการวิเคราะห์ทางการตลาดพบว่ากลุ่มลูกค้าเป้าหมายที่เป็นพนักงานบริษัทมีความต้องการบริโภคเครื่องดื่มประเภทกาแฟและสมูทตี้มาก เพราะต้องการเพิ่มความสดชื่นในการทำงาน โดยกิจการมุ่งเน้นความหลากหลายของผลิตภัณฑ์ และคุณภาพของสินค้าและบริการ เนื่องจากกลุ่มลูกค้าเป้าหมายมีกำลังซื้อสูง จึงให้ความสำคัญเรื่องรสชาติและบริการมากกว่าราคา
การวิเคราะห์ทางการดำเนินงานพบว่าที่ตั้งของร้านกาแฟสดและสมูทตี้มีความเหมาะสมกับกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย เพราะสามารถเดินทางมาที่ร้านได้สะดวก การคัดเลือกบุคลากรประจำร้าน การจัดหาวัตถุดิบ เครื่องมือและอุปกรณ์ต่างๆ ที่ใช้ในการผลิตและให้บริการอย่างเหมาะสม เพื่อให้เกิดคุณภาพของสินค้าและบริการอันเป็นที่พอใจของลูกค้า การวิเคราะห์ทางการเงินพบว่า จากเงินลงทุนจำนวน 790,400 บาท มีระยะเวลาคืนทุนของโครงการอยู่ที่ 1 ปี 10 เดือน โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิที่ 706,558 บาท และอัตราผลตอบแทนของโครงการอยู่ที่ร้อยละ 49.7 จึงสามารถสรุปได้ว่ามีความเป็นไปได้ในการลงทุนธุรกิจร้านกาแฟสดและสมูทตี้
The objective of this project is to evaluate the feasibility of a fresh coffee and smoothies business, collecting both primary and secondary data to consider the behavior of consumers and estimate the potential of this project. The feasibility study includes marketing, management and financing. From the questionnaire survey of 166 samples, regarding marketing analysis, the target customers are employees of nearby businesses who love to drink fresh coffee and smoothies during their work hours. The business should focus on variety and quality of products and service, as customers have the power to pay and taste is more important than price.
From the operational analysis, the location of the fresh coffee and smoothies business must be conveniently suited to the target group. Staff selection and training, equipment for the shop, to ensured quality of product and service and satisfy customer. For financial feasibility, the investment of 790,400 baht will payback in 1 year and 10 months. Net present value is 706,558 baht with internal rate of return 49.7%. It is feasible to invest in the fresh coffee and smoothies business.


ร้านกาแฟ กาแฟ -- การตลาด กาแฟ ผลิตภัณฑ์เครื่องดื่ม Coffee beverages Coffee

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53829308LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram