Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจสำหรับพื้นไวนิล ของบริษัท โฟตี้โฟ บิลดิ้ง ไลน์ จำกัด / ประภาพรรณ บัวสอน= Business plan for the vinyl floor of 44 Building Line Co., Ltd.
Author Prapaphan Buasorn
Imprint 2555
Descript ก-ฉ : 128 แผ่น, ตาราง, ภาพประกอบ

SUMMARY

การวางแผนธุรกิจสำหรับธุรกิจการนำเข้าและจัดจำหน่ายพื้นไวนิล ซึ่งอยู่ภายใต้แบรนด์ Wood Plus ของบริษัท โฟตี้โฟ บิลดิ้ง ไลน์ จำกัด มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์สภาพแวดล้อมในการดำเนินงานไม่ว่าจะเป็น สภาพแวดล้อมภายนอก ลูกค้า คู่แข่งขัน รวมถึง การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในองค์กรของตนเอง โดยใช้เครื่องมือในการวิเคราะห์ได้แก่ Driving Forces, Five Forces Analysis, Product Life Cycle, SWOT และ Value Chain เป็นต้น ผลจากการวิเคราะห์ทำให้บริษัทสามารถวางกลยุทธ์ระดับธุรกิจ คือ กลยุทธ์เติบโต (Growth Strategy) โดยเลือกจะเติบโตด้วยภายในองค์กรเอง ผ่านกลยุทธ์การเจาะตลาด(Market Penetration) และการพัฒนาผลิตภัณฑ์(Product Development) ซึ่งบริษัทเลือกใช้กลยุทธ์ในการสร้างความแตกต่าง (Differentiation) เพื่อสร้างความได้เปรียบในการแข่งขัน โดยในปี 2555 บริษัทมีเป้าหมายที่จะมียอดขายให้ได้ 20 ล้านบาท และตั้งเป้าไว้ว่ายอดขายจะเพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง 10% ทุกปี จากการนำกลยุทธ์ในระดับต่างๆ ไปใช้ปฏิบัติงานน ทั้งนี้บริษัทได้เล็งเห็นถึงความสำคัญของการเปลี่ยนแปลงทางสภาพแวดล้อม ทำให้บริษัทไม่ละเลยที่จะมีการทบทวนกลยุทธ์อย่างสม่ำเสมอ เพื่อให้กลยุทธ์นั้นมีความทันสมัย ทั้งนี้มีการประสานงานกับพนักงานทุกฝ่ายให้มีความเข้าใจในทิศทางของบริษัทมากขึ้น ซึ่งทั้งหมดนี้เชื่อว่าบริษัทจะสามารถนำกลยุทธ์ที่ได้ออกแบบไว้ มาสร้างความได้เปรียบในการแข่งขันอย่างยั่งยืนให้แก่บริษัทต่อไปในอนาคต
Business plan for the import and distribution of vinyl floor, under the brand name of Wood Plus by Four Four Building Line Co., Ltd. aims to analyze external environment, customers, competitors and analysis environment within organization. Using the management tools such as Driving Forces, Five Forces Analysis, Product Life Cycle, SWOT and Value Chain Analysis etc. The company corporate strategy is Growth strategy by choosing to sub-strategy of growth such as market penetration strategy and product development. The business strategy is Differentiation) to create a competitive advantage. In 2012, company aims to have sales to 20 million, and expects that sales will increase to 10% every year from the strategic level The Company recognizes the importance of changes in the environment. The company did not ignore the strategic review on a regular basis. The strategy is up to date. The staff has coordinated with all parties to understand the direction of the company. We believe that this strategy will be designed. Create a sustainable competitive advantage to companies in the future.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52829262LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram