Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาดของบริษัท บี.ซี.เอฟ.แกรนด์วู้ด จำกัด / วิรัตน์ โรจยารุณ =Marketing plan of B.C.F. Grand Wood Co.,Ltd.
Author Wirat Rojyaroon
Imprint 2555
Descript ก-ฎ: 110 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

บทคัดย่อ การศึกษาโครงการพิเศษนี้เป็นการศึกษาเพื่อวางแผนการตลาดของบริษัท บี.ซี.เอฟ.แกรนด์วู้ด จำกัด โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อขยายส่วนแบ่งทางการตลาดเพิ่มมากขึ้น รวมถึงปรับตัวให้สอดคล้องต่อแนวโน้มการเติบโตของธุรกิจเฟอร์นิเจอร์ในประเทศไทย ซึ่งในปัจจุบันสถานการณ์ทางการแข่งขันในธุรกิจมีความเปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็ว ทั้งทางด้านคู่แข่งในธุรกิจที่เกิดขึ้นใหม่เป็นจำนวนมาก และความต้องการของลูกค้าที่ต้องการเลือกซื้อสินค้าและบริการที่มีความหลากหลายมากขึ้น ซึ่งอาจส่งผลต่อการดำเนินธุรกิจของบริษัทต่อไปได้ในอนาคต วัตถุประสงค์หลักของการศึกษาโครงการพิเศษนี้เพื่อจัดทำแผนการตลาด จึงมีการศึกษาโดยใช้วิธีการแจกแบบสอบถามเพื่อสำรวจทัศนคติ พฤติกรรม และปัจจัยทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการซื้อผลิตภัณฑ์เฟอร์นิเจอร์ของผู้บริโภค จำนวน 275 ชุด โดยการนำข้อมูลที่ได้มาใช้ในการวางแผนการตลาดของบริษัทให้เหมาะสม ตรงตามความต้องการของผู้บริโภค อีกทั้งยังนำข้อมูลที่ได้มาทำการวิเคราะห์เพื่อเพิ่มศักยภาพในการแข่งขัน ตอบโจทย์ความต้องการของผู้บริโภคให้ได้มากที่สุด กลยุทธ์การตลาดหลักที่บริษัทนำมาใช้เพื่อให้บรรลุเป้าหมายดังกล่าว คือ กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ โดยเลือกใช้เครื่องมือที่หลากหลาย เช่น การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การให้ส่วนลดพิเศษ และการจัดกิจกรรมต่างๆอย่างต่อเนื่องและทั่วถึง
This marketing plan is developed to present the marketing strategies of B.C.F. Grand Wood Co.,Ltd. The purpose of this study was to increase market share and also to employ effective marketing strategies to cope with the rapid growth of furniture business in Thailand. Currently there are many major players in the competitive market. In addition the customer requirements have changed a great deal in the past few years. They demand more assortments of product and services which determines the business directions of company business. The main objective of this special project is to provide the marketing guidelines for B.C.F. Grand Wood Co.,Ltd. The research was conducted by the survey with 275 questionnaires in order to understand consumer insight, attitudes, behaviors and the consumers’ criteria for buying furniture. The results were used to make a proper marketing plan for the company in order to respond to consumers’ needs. Moreover, the results were analyzed in order to develop marketing potentials and be able to meet the demands of customers as much as possible. The key marketing strategies are Integrated Marketing Communication Strategies which include varieties of these marketing tools such as Advertising, Public relation, Sales Promotion and Event marketing to create brand awareness and preference.


เฟอร์นิเจอร์ บริษัท บี.ซี.เอฟ.แกรนด์วู้ด

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52830330LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram