Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจสำหรับบริษัท มาสเตอร์ แปลน 101 จำกัด / ปาริชาติ วรรณโก=Business plan for Master Plan 101 Co., Ltd.
Author Parichart Wannako
Imprint 2555
Descript (6) :98 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

บริษัทมาสเตอร์ แปลน 101 จำกัด ดำเนินธุรกิจในกลุ่ม “รับสร้างบ้าน” บนที่ดินของลูกค้า มีประสบการณ์ในธุรกิจรับสร้างบ้านมากกว่า 10 ปี โดยบริษัทรับสร้างบ้านราคา 10 ล้านบาทขึ้นไป ทั้งนี้ลักษณะและรูปแบบของการให้บริการรับสร้างบ้านมีความสลับซับซ้อน เนื่องจากมีหลายส่วนงานที่เกี่ยวข้องเช่น การออกแบบบ้าน การคำนวณโครงสร้าง การยื่นเรื่องขออนุญาตตามกฎหมาย การดำเนินการก่อสร้าง การออกแบบและตกแต่งภายใน การตกแต่งสวน เป็นต้น การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมในการดำเนินธุรกิจทำให้บริษัทมีเป้าหมายที่จะบริษัทรับสร้างบ้านไฮคลาสอันดับ 1 ของประเทศไทย ที่มีส่วนแบ่งการตลาดมากที่สุดในตลาดรับสร้างบ้านหรูภายใน 5 ปี โดยบริษัทเลือกใช้กลยุทธ์เติบโต โดยใช้การเจาะตลาดด้วยกลยุทธ์ทางการตลาดเพื่อสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน โดยกลยุทธ์ในระดับธุรกิจคือ การสร้างความแตกต่างให้กับกลุ่มลูกค้าเฉพาะ ทั้งนี้บริษัทมีการวางกลยุทธ์ในระดับหน้าที่ให้สอดคล้องกัน เพื่อให้ผู้บริหารและพนักงานทุกฝ่ายสามารถเข้าใจเป้าหมายและหน้าที่ของตนเอง ซึ่งเชื่อว่าหากบริษัทได้นำกลยุทธ์ไปใช้ในการดำเนินธุรกิจจริง และมีการปรับเปลี่ยนให้สอดคล้องกับสถานการณ์ที่เปลี่ยนแปลงไป จะทำให้บริษัทมีความได้เปรียบทางการแข่งขัน และสามารถบรรลุเป้าหมายที่ตั้งไว้ได้
Master Plan 101 Co., Ltd. is a Hi-Class Home Builder Company. The company has been established for over 10 years. Master Plan 101 Co., Ltd. built homes prices start from 10 million Baht. The look and style of service and housing is complex, since there are many relevant departments such as Home design. The structure. To apply for approval under the law. Construction. Interior design and landscaping etc. Analysis of business environment, the company aims to be the high-class home builder company in a country with a market share as high as No. 1 within five years. To achieve the goal Master plan 101 use growth strategy as corporate strategy. Using marketing strategies to penetrate the market with a competitive advantage. The business strategy is “Differentiation Focus” by making a difference to focus customers. The firm's strategy to provide a consistent level. For the management and employees understand the goals and functions of its own.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52829371LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram