Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนธุรกิจสำหรับ ร้าน ABC เฟอร์นิเจอร์ / สิทธิพงษ์ บุญเอนกพัฒน์=Business plan for ABC furniture
Author Sitthipong Boonanekpat
Imprint 2555
Descript ก-ซ: 83 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

“ABC เฟอร์นิเจอร์” เป็นธุรกิจร้านเฟอร์นิเจอร์ในพื้นที่บางปู จังหวัดสมุทรปราการ จำหน่ายเฟอร์นิเจอร์ทั่วไปในครัวเรือน รวมถึงเฟอร์นิเจอร์สำนักงาน โดยทางร้านเน้นการบริการแบบครบวงจรด้วยความเอาใจใส่ในทุก ๆ ขั้นตอน ทำให้ลูกค้าได้รับความสะดวกสบาย รวมถึงการนำเสนอสินค้าคุณภาพดีในราคาที่คุ้มค่า เพื่อความพึงพอใจสูงสุดของลูกค้า จนเกิดความประทับใจและกลับมาใช้บริการซ้ำ ช่วงแรกกิจการใช้กลยุทธ์ระดับองค์กรแบบคงที่ (Stability) เนื่องจากธุรกิจเฟอร์นิเจอร์มีการขยายตัวในอัตราที่ไม่สูง และธุรกิจกำลังเริ่มเข้าสู่ช่วงอิ่มตัว (Maturity) ตามวงจรชีวิตผลิตภัณฑ์ ซึ่งในภายหลังกิจการอาจเลือกใช้กลยุทธ์เติบโต (Growth) เพื่อการเติบโตในอนาคต หากสถานการณ์เอื้อต่อการลงทุนเพื่อขยายธุรกิจ โดยกลยุทธ์เพื่อการเติบโตของธุรกิจนั้น ในระยะสั้น กิจการใช้กลยุทธ์การเจาะตลาด ส่วนระยะยาวจะใช้กลยุทธ์การพัฒนาตลาด เพื่อขยายตลาดไปยังกลุ่มลูกค้าใหม่ด้วยสินค้าชนิดเดิม รวมถึงการใช้กลยุทธ์ระดับปฏิบัติการในทุก ๆ ด้านให้เหมาะสมและสอดคล้องกัน การทำให้กิจการมีกำไร อันเป็นเป้าหมายหลักของธุรกิจที่แสวงหาผลกำไร จำเป็นต้องมีการวางแผนและบริหารจัดการที่ดี ในด้านต่าง ๆ ไม่ว่าจะเป็นการบริหารสินค้าคงเหลือ การจัดการห่วงโซ่อุปทาน การประชาสัมพันธ์ร้านที่ดี การวางแผนและจัดการทรัพยากรบุคคล รวมทั้งในด้านอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง เพื่อให้กิจการสามารถแข่งขันในอุตสาหกรรมเฟอร์นิเจอร์และประสบความสำเร็จในระยะยาวต่อไป
“ABC Furniture” is a furniture shop located in Bang Pu, Samutprakarn that sells household and office furniture. It focuses on complete service with attention in every step to provide customers with convenience and offer them quality products at reasonable prices. Satisfying and impressing customers this way, they keep coming back for more services. Initially, the business used stability strategy in corporate strategy because the growth rate of furniture industry was not high, and the industry began to run into the maturity stage in product life cycle. The business may choose growth strategy later to help grow in the future if the situation is appropriate to invest for expanding business. About the business growth strategies, the market penetration is used in the short term, and the market development is used in the long term, in order to expand business market into the new groups of customer with existing products and use all operating strategies properly and harmoniously. The way to make business profitable, which is the main goal of all business organization, needs good plan and good management in all fields, such as inventory management, supply chain management, public relation, planning and managing in human resource, and so on, to make business competitive in furniture industry and succeeded in the long run.


เฟอร์นิเจอร์

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53819050LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram