Authorศุภาวรรณ กันตรง
Titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อบริการ Deal Coupon ทางอินเตอร์เน็ตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร / ศุภาวรรณ กันตรง=Effecting factors of decision buying on online deal coupon in Bangkok consumers / Supawan Kantrong
Imprint 2555
Descript ก-ร: 109 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อบริการ Deal Coupon ทางอินเตอร์เน็ตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ผู้วิจัยใช้เครื่องมือการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามสุ่มตัวอย่างตามความสะดวกในเขตกรุงเทพมหานครกับกลุ่มตัวอย่างที่เคยและไม่เคยใช้บริการ Deal Coupon จำนวน 350 คน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21 – 30 ปี รายได้เฉลี่ย 10,001 – 20,000 บาท สถานภาพโสดและประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน กลุ่มตัวอย่างรู้จักและซื้อ Deal Coupon จากเว็บไซต์ Ensogo มากที่สุด สินค้าหรือบริการที่กลุ่มตัวอย่างซื้อและต้องการให้มีมากที่สุด คือ ร้านอาหาร และกลุ่มตัวอย่างมีระดับความคิดเห็นต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดอยู่ในระดับมาก จากการทดสอบความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางประชากรศาสตร์และพฤติกรรมการซื้อ Deal Coupon พบว่า อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และระดับรายได้มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อ Deal Coupon และจากการทดสอบปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ Deal Coupon จำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์ พบว่า เพศ สถานภาพ ระดับการศึกษา และระดับรายได้ ได้รับอิทธิพลจากปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดต่อการตัดสินใจซื้อใน จากผลงานวิจัยชิ้นนี้ ทำให้ทราบถึงปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อข้อตกลงแลกเปลี่ยน (Deal Coupon) ทางอินเตอร์เน็ตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่มีความแตกต่างกัน ซึ่งจะเป็นประโยชน์ในการพัฒนากลยุทธการให้บริการ และวางแผนการตลาดในปัจจุบันและอนาคตให้กับบริการ Deal Coupon ได้
This research aims to Effecting Factors of Decision Buying on Online Deal Coupon in Bangkok Consumers. Using accidental sampling questionnaires with 350 random customers who reside in Bangkok and used to buy deal coupons or never. The findings reveal that majority of the sample group were females, aged between 21-30 years. They got a bachelor degree and had an average monthly income of 10,001-20,000 baht. They were mostly single and earned a living as private companies’ employees. The sample group had bought deal coupon on ensogo website. The average frequency in buying is less than one times per a week and average spending is at 500 Baht per time. The sample group who bought and wanted the most in deal coupon is restaurant. And then, the opinion level of overall marketing mix factors influenced decision to buy deal coupon at high level. The analysis have relationship with democracy factors and purchasing behavior of the sample found that age, marriage status, education level, occupation and income levels are influential in decision buying. The analysis of marketing mix factors have influencing purchasing decision by differ democracy found that gender age, marriage status, education level and income levels are influential in marketing mix factors. The research outcomes have implications for development of marketing strategy for quality improvements at Deal Coupon service.


SUBJECT

  1. พฤติกรรมผู้บริโภค
  2. การซื้อสินค้า

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project53819014 LIB USE ONLY