Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนกลยุทธ์สำหรับบริษัทที่ปรึกษาด้านการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ / อุษณีย์ แสงโชติ=Strategic Plan for Human Resource Development Consultant Co.Ltd.
Author Usanee Saengchot
Imprint 2555
Descript (11): 133 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

บริษัท พี ที อิมเพรสชั่น จำกัด เป็นบริษัทที่ดำเนินการโดยมีหน่วยธุรกิจหลายหน่วยธุรกิจดำเนินการอยู่ในบริษัท โดยเริ่มดำเนินการตั้งแต่ปี พ.ศ. 2543 ต่อมาเมื่อกลางปี พ.ศ. 2554 บริษัทฯ ได้ดำเนินการเปิดหน่วยธุรกิจเพิ่ม คือ การให้บริการที่ปรึกษาด้านการพัฒนาระบบบริหารและพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ โดยการรวมตัวกันของกลุ่มผู้บริหารที่มีความรู้ และประสบการณ์ด้านบริหารและงานด้านทรัพยากรบุคคลมากกว่า 10 ปี รวมทั้งความตั้งใจที่จะให้ลูกค้าพึงพอใจในคุณภาพและบริการอย่างมืออาชีพ ต้องการเติบโตอย่างต่อเนื่อง เพื่อสร้างความเข้มแข็งของ บริษัทฯ ในระยะยาว จากการวิเคราะห์ปัจจัยสภาวะแวดล้อมภายในและภายนอก พบว่าธุรกิจที่ปรึกษาด้านการพัฒนาระบบบริหารและพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ในองค์กรมีความน่าสนใจมาก วิเคราะห์ธุรกิจนี้บริษัทฯ อยู่ในกลุ่ม “Question Mark” และอุปสงค์ยังคงเติบโตในระดับสูง บริษัทฯ คาดว่าจะสามารถสร้างส่วนแบ่งทางการตลาดได้สูงจากการครองตลาดของคู่แข่งรายเดิมได้ เนื่องจากเป็นธุรกิจที่ใช้ฐานลูกค้าเดิมของบริษัทฯ หลายบริษัทซึ่งมีความสัมพันธ์ที่ดีกันมาอย่างยาวนานในการเริ่มทำธุรกิจนี้ บริษัทฯ มีบุคลากรที่มีความรู้ ความเชี่ยวชาญในงานด้านทรัพยากรบุคคล มีความน่าเชื่อถือ รู้ความต้องการของลูกค้า มีเครือข่ายในการจัดจำหน่ายอย่างกว้างขวางและมีช่องทางการจัดจำหน่ายของตนเอง ราคาขายที่แข่งขันได้ บริษัทฯ จึงเลือกใช้กลยุทธ์ระดับองค์กรในการเติบโตจากภายใน เลือกใช้กลยุทธ์ระดับธุรกิจในการมุ่งเน้นลูกค้าเฉพาะกลุ่ม และกลยุทธ์สร้างความแตกต่าง เลือกใช้กลยุทธ์ระดับปฎิบัติการ เช่น กลยุทธ์ด้านการตลาด ด้านการดำเนินงาน ด้านการบริหารทรัพยากรบุคคล ด้านการวิจัยและพัฒนา ด้านการเงิน เพื่อสร้างมูลค่าเพิ่มให้กับลูกค้า เพิ่มความพึงพอใจของลูกค้า ซึ่งจะนำไปสู่ความภักดีในตราสินค้าสูง ส่งผลให้บริษัทฯ เกิดความได้เปรียบทางการแข่งขันและบรรลุวัตถุประสงค์ที่ตั้งไว้
PT Impression Co.,Ltd. Started to work a business from year 2000 and has many business unit under company, and year 2011 the company expanded other business unit to Human Resource Development Consultant business. The company comprised with the management team who have knowledge and experience about Human Resource more than 10 years. In addition, the company is willing the customers to be satisfied on the company’s quality and professional service, including continue growth in order to create long term strength of the company. From analyzing the internal and external environmental factors found that the Human Resource Development Consultant business is in very interesting , it is analyzed as “Question Mark” and the demand growth rate is higher. The company expects to enable in creating the big market share by seizing the market share from the current competitors because it relates to present customers that have good relationship with the company a long time for starting this business, the company has high human resource experience and knowledge staffs which they know customers’ requirement, channel networks and distribution by self, price competitive. The company applies the Corporate Strategy in the growth strategy. In addition, the Business Strategy of the company is customer focus and differentiation. Also the Functional Strategy is cover the whole Marketing functions, including Operation functions, Human Resource functions, Research and Development functions and Financial functions in order to create value added for the customers, create good relationship with the customers and increase customers’ satisfaction which lead to be strong brand loyalty. Then the company will have advantages over the business competition and achieve the set objectives.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52831135LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram