Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาด การส่งออก กระเป๋าทำมือ สู่ตลาดญี่ปุ่น / สมศักดิ์ กาญจนาคาร=Marketing plan of handmade bags for Japan market
AuthorSomsak Garnjanakarn
Imprint 2555
Descript ก-ฎ: 71 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

จากการเจริญเติบโตของเครือข่ายการสื่อสารที่ใช้ในการส่งข้อมูล ระบบโทรศัพท์มือถือแบบสมาร์ทโฟน ทำให้การเข้าถึงอินเทอร์เน็ตมีความสะดวกรวดเร็วยิ่งขึ้น และประเทศที่เป็นผู้นำในเอเซีย คือ ประเทศญี่ปุ่นซึ่งส่งผลให้การซื้อขายสินค้าออนไลน์มีการพัฒนาตามไปอย่างต่อเนื่อง และเนื่องจากประชากรญี่ปุ่นเป็นผู้มีรายได้เฉลี่ยสูงสุดในเอเชีย จึงเป็นที่น่าสนใจในการทำธุรกิจออนไลน์กับตลาดญี่ปุ่น เมื่อพิจารณาความสามารถในการผลิตงานศิลปหัตถกรรมของบริษัทประกอบกับการเรียนรู้ว่าคนญี่ปุ่นชอบงานศิลปะ โดยเฉพาะผลงานที่ทำด้วยมือ บริษัทจึงมีแผน ที่จะเจาะตลาดออนไลน์ของญี่ปุ่นด้วยสินค้าประเภทกระเป๋าทำมือ ที่มีคุณภาพ และมีความหลากหลายจากวัสดุ สีสรรและวิธีการผลิต จึงมั่นใจว่าจะสามารถเจาะตลาดญี่ปุ่นได้ โครงการพิเศษนี้จึงถูกออกแบบขึ้นเพื่อวางแผนการตลาดให้กับสินค้ากระเป๋าทำมือ โดยศึกษาพฤติกรรมของผู้ซื้อและผู้ใช้กระเป๋าทำมือกับพฤติกรรมของผู้ซื้อสินค้าออนไลน์เพื่อนำผลที่ได้มาวางแผนกลยุทธทางการตลาด ที่สอดคล้องกับลักษณะของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ทั้งประเภทของกระเป๋าและช่องทาง วิธีการจัดจำหน่ายที่ได้ประสิทธิผล
The growth of data communication network and smart phones make people accessing the high speed internet more convenient. In Asia countries, Japan is the leader of the technology that results in the continuing growth of online shopping. The highest average revenue in Asia of the Japanese makes the online market more interesting. We know that the Japanese are interested in art and handmade goods that we see the opportunity to start online business in Japan market with the products, especially handmade bags that we are the expert that can provide high quality and variety of handmade bags. The objective of this special project is to propose marketing plan to introduct handmade bags to Japanese online market. We will study customers’ behavior and online shopping behavior of handmade bags customers to create marketing strategy that suits with target customers, handbags types and effective market channel.


กระเป๋า -- การตลาด

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52830621LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram