Authorรัฐการ รุ่งธีรกุล
Titleแผนกลยุทธ์ของบริษัท W ผู้ผลิตและจัดจำหน่ายสินค้าเครื่องสูบน้ำ / รัฐการ รุ่งธีรกุล=Strategic plan for W Company, The Pumps Manufacturer and Distributer/ Radhakarn Rungthirakul
Imprint 2555
Descript ก-ฎ: 93 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

บทคัดย่อ โครงการพิเศษนี้จัดทำขึ้นเพื่อวัตถุประสงค์ในการศึกษาสภาพแวดล้อมภายนอกและภายในอุตสาหกรรมเครื่องสูบน้ำสำหรับอาคารพาณิชย์ เพื่อจัดทำแผนธุรกิจเชิงกลยุทธ์ให้กับบริษัท W ซึ่งเป็นผู้ผลิตและจัดจำหน่ายสินค้าเครื่องสูบน้ำจากประเทศเยอรมัน จากผลการศึกษาพบว่าอุตสาหกรรมเครื่องสูบน้ำสำหรับอาคารพาณิชย์อยู่ในช่วงเติบโต ในสภาวการณ์แข่งขันที่มีคู่แข่งมากราย โดยมีปัจจัยในการแข่งขันด้วยกัน 3 ปัจจัยคือ เทคโนโลยี ราคา และการบริการ ซึ่งบริษัท W ได้เริ่มดำเนินธุรกิจให้บริการเทคโนโลยีเครื่องสูบน้ำประสิทธิภาพสูงในประเทศไทยมาแล้ว 4 ปี และได้จัดตั้งสำนักงานตัวแทนฯ ขึ้นเมื่อปี พ.ศ. 2554 เพื่อเพิ่มศักยภาพในการดำเนินธุรกิจ และมีแผนการจะแปลงสภาพเป็นสาขาตัวแทนในอนาคต จากสภาพแวดล้อมและปัจจัยด้านการแข่งขันพบว่าแนวโน้มอุตสาหกรรมเครื่องสูบน้ำสำหรับอาคารพาณิชย์เอื้อต่อการขยายตัวของธุรกิจอย่างมาก ทั้งนโยบายของรัฐบาล และสภาพเศรษฐกิจ ซึ่งสำนักงานตัวแทนฯ มีความพร้อมในด้านผลิตภัณฑ์ และเทคโนโลยี อยู่แล้ว แต่จำเป็นต้องลงทุนเพื่อส่งเสริมการตลาด ช่องทางการจัดจำหน่าย และการบริการหลังการขาย เพิ่มเติมเพื่อเสริมศักยภาพในการแข่งขันให้สามารถแข่งขันภายในอุตสาหกรรม และทำกำไรได้อย่างยั่งยืน
The main objectives of this independent study are to study external and internal environment of pump industry for making strategic business plan for W company; the pumps manufacturer and distributer from Germany. From the research founded that pump industry in field of building service segment is on a growth stage with many competitors situation. There are three competitive factors which are technology, pricing and services. W Company has started its business of providing high-performance pump technology in Thailand since year 2008 and has established the W representative office on year 2011 to improve business operations and plans to convert to a Subsidiary in the future. From environmental factors and competitive factors founded that pump’s industrial trends in the next 4 years are suitable for providing business for example, Government policy about first houses’ project and recovering economic conditions. By the potential of product and technology, the representative office is ready to run business but it need to promote investment in marketing promotions, distribution channels and after-sales service to improve competitive potential to makes it a sustainable profitable.


SUBJECT

  1. เครื่องสูบน้ำ

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52830077 LIB USE ONLY