Authorไพบูลย์ พูลกระจ่าง
Titleแผนการตลาดเชิงกลยุทธ์สำหรับธุรกิจให้เช่าศูนย์คอมพิวเตอร์ / ไพบูลย์ พูลกระจ่าง=Strategic marketing plan for rental Data Center Service /Paibool Poolkrajang
Imprint 2555
Descript ก-ฌ: 104 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

การศึกษานี้เป็นการศึกษาความต้องการ ความพึงพอใจ พฤติกรรม และปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้ธุรกิจให้บริการเช่าพื้นที่ศูนย์คอมพิวเตอร์(Data Center Service)ของ บริษัท O-Bee One จำกัด โดยการสัมภาษณ์เชิงลึก(Depth Interview)กับลูกค้าโดยตรงที่มาใช้บริการ เพื่อนำข้อมูลไปพิจารณา และประยุกต์ใช้สำหรับการจัดทำแผนการตลาดเชิงกลยุทธ์สำหรับการให้เช่าศูนย์คอมพิวเตอร์ จากการศึกษาพบว่า บริษัทฯไม่มีการจัดทำสื่อสารการตลาดทางด้าน Data Center Service ไม่มีการติดตามลูกค้าที่ดี การให้ข้อมูลข่าวสาร และการประชาสัมพันธ์ของการ บริการต่างๆ มีน้อยไป เสมือนไม่มีแผนการตลาดที่ดี ลูกค้าอยากได้บริการอะไรต้องเป็นผู้สอบถามเอง การดูแลลูกค้ายังไม่ดีพอ ผู้ศึกษาได้เสนอ แผนการตลาดเชิงกลยุทธ์ สำหรับการให้เช่าศูนย์คอมพิวเตอร์ให้บริษัทฯมีทางเลือกในการกำหนดกลยุทธ์เพิ่มมากขึ้นกว่าในปัจจุบัน ซึ่งกลยุทธ์หลักทางการตลาดที่ควรนำมาใช้กับธุรกิจในช่วงเติบโตเต็มที่(Maturity) คือ Focus Strategy, Renew Strategy และกลยุทธ์ส่วนประสมทางการตลาด(Strategic marketing mix) เช่น การกำหนดกลยุทธ์การแข่งขันด้านราคา (Competitive Pricing Strategy ) การกำหนดกลยุทธ์ด้านสินค้า (Product differentiation Strategy)หรือ กลยุทธ์ด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ(Integrated Marketing Communication:IMC) ซึ่งการนำกลยุทธ์ต่างๆ เหล่านี้มาใช้ก็จะช่วยทำให้ยอดขายของบริษัทเพิ่มขึ้น และทำให้มีการบริหารจัดการลูกค้าได้ดีขึ้น
This Special Project was conducted to study the satisfaction, behavior and factors influencing the selection of rental services for the Computer Center(Data Center Service) of the O-Bee One Company limited by In-depth interview with customers. The information collected was analyzed and applied for the preparation of a strategic marketing plan for the rental data center The study found that the company do not have the marketing of the Data Center Service and do not follow up customer, to provide information and publicity of the services have little to no marketing plan as well. The customer service is what I ask myself. Customer care is not good enough. The proposed strategic marketing plan for the rental data center has the option to add more than the current strategy. The strategy for marketing should be used with the business in maturity stage is the focus strategy, renew strategy and strategic marketing mix such as a competitive pricing strategy, product differentiation strategy, or integrated marketing communication. The implementation of various strategies is expected to help increase sales and result in better customer management.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52829714 LIB USE ONLY