Authorบุญชัย ทรัพย์อุดมกุล
Titleแผนธุรกิจสำหรับผนังเบาสำเร็จรูปคอนกรีตโฟมสำหรับอาคาร / บุญชัย ทรัพย์อุดมกุล=Business plan for Light Weight Foamed Concrete Wall for Buildings/ Boonchai Supudomkul
Imprint 2555
Descript ก-ช: 131 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

ผนังคอนกรีตโฟมเป็นผนังเบา มีคุณสมบัติดีเด่นหลายประการ เช่น น้ำหนักเบา กันความร้อน และเสียงได้ดี ใช้แรงงานก่อสร้างน้อย และในด้านราคา สามารถแข่งขันกับผนังชนิดอื่นๆได้ ผนังชนิดนี้ได้รับความนิยมใช้อย่างแพร่หลาย ในงานก่อสร้าง ในประเทศแถบยุโรป อเมริกา และ ประเทศแถบเอเชีย เช่น ประเทศจีน เกาหลี ผนังชนิดนี้ยังไม่มีการใช้ที่แพร่หลายในประเทศไทย ซึ่งจากปัญหาแรงงานก่อสร้างที่ขาดแคลนและมีค่าจ้างสูงขึ้น การหาทางเลือกใหม่ๆ ได้มองเห็นจุดเด่นของผนังคอนกรีตโฟม และโอกาสทางธุรกิจ จึงเป็นที่มาของการวางแผนสำหรับบริษัทที่นำเข้าและผลิตจำหน่ายผนังคอนกรีตโฟมนี้ จากการวิเคราะห์ถึงปัจจัยแวดล้อมทั้งภายนอกและภายในของการทำธุรกิจคอนกรีตโฟม ซึ่งมีผลต่อการวางกลยุทธ์เพื่อการดำเนินการและการขยายธุรกิจของบริษัท พบว่าบริษัทมีศักยภาพเพียงพอในการที่จะขยายธุรกิจ ดังนั้นบริษัทมีเป้าหมายสำหรับยอดขายสินค้าในปีแรก 35 ล้านบาท และจะเพิ่มขึ้นอย่างน้อย 20% ในอีก 2 ปีถัดไป การวางกลยุทธ์ระดับองค์กรใช้วิธีดำเนินธุรกิจแบบกลยุทธ์เติบโต(Growth Strategy) และกลยุทธ์การเจาะตลาด (Market penetration) โดยการให้ความรู้กับลูกค้าและสร้างความแตกต่างของสินค้าและบริการ วัตถุประสงค์เพื่อให้ได้ยอดขายมากขึ้น ตลอดจนมุ่งเน้นการสร้างแบรนด์ ให้ลูกค้าเกิดการรับรู้สินค้าของบริษัท และรองรับการขยายตัวของยอดขายตามเป้าหมายต่อไปในอนาคต
Foamed concrete is the light-weight wall, which has several outstanding features such as heat and noise resistance, less labor work and cheaper cost. From the primary study, Foamed concrete has been widely used for construction in Europe, America, Asia (South Korea, China), but has not yet been widely recognized in Thailand. Due to labor problems last year, I foresee that there are spaces for product growth and business opportunities. I have the business plan to establish a foamed concrete company in Thailand for importing machine, materials and manufacturer. The analysis of the external and internal environment factors has shown that this business has the potential to expand. The company’s short-term goals have target sales of 35 million baht in the first year, and sales growth at least 20% for the next two years. The corporate strategy is “Growth Strategy” by using the “Market Penetration Strategy”. The Business Strategy is the differentiation of the products and services to make more sales. Moreover, the company target is to create brand image to build up customer’s confidence and increase more sales for the future.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52829176 LIB USE ONLY