Office of Academic Resources
Chulalongkorn University
Chulalongkorn University

Home / Help

Titleแผนการตลาดของ บริษัท คอมเทรดดิ้ง จำกัด / กิตติชัย พูลพานิชกูล=Marketing plan for Comp Trading Company Limited
AuthorKittichai Poonpanichkul
Imprint 2555
Descript ก-ฌ: 144 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

บริษัท คอมเทรดดิ้ง จำกัด ก่อตั้งขึ้นในปี 1985 ปัจจุบัน เป็นผู้ให้บริการด้านคอมพิวเตอร์และโซลูชั่นทางด้านไอซีทีโดยไม่ขึ้นกับตราผลิตภัณฑ์ โดยมีผู้เชี่ยวชาญทางด้านเทคนิค ที่รับผิดชอบดูแลในแต่ละส่วนของการให้บริการกับลูกค้ามากกว่า 300 องค์กร ด้วยศักยภาพในการดูแลลูกค้าได้อย่างรวดเร็ว และมีประสิทธิภาพ ในหลากหลายประเภทของการให้บริการด้านคอมพิวเตอร์ จากสภาพการแข่งขันที่รุนแรงมากขึ้น ประกอบกับพฤติกรรมของผู้บริโภคที่เปลี่ยนแปลงไป ทำให้ยอดขายของบริษัทไม่สอดคล้องกับการเติบโตของอุตสาหกรรมนี้ ดังนั้นจึงต้องอาศัยการวิเคราะห์ปัจจัยด้านต่างๆ และการทำวิจัยทั้งในเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณ ซึ่งทำให้ทราบถึงพฤติกรรมของผู้บริโภคได้อย่างดีที่สุด โดยสามารถสรุปได้ว่าปัจจัยที่ผู้บริโภคส่วนใหญ่ให้ความเห็นว่ามีผลต่อการตัดสินใจคือความน่าเชื่อถือของบริษัทผู้ให้บริการ ความเชี่ยวชาญของพนักงานบริการ และคุณภาพของผลิตภัณฑ์ที่เลือกมานำเสนอ เพื่อให้สามารถบรรลุวัตถุประสงค์ทางการตลาดที่องค์กรได้วางไว้ จึงมีความจำเป็นอย่างยิ่งในการจัดทำแผนการตลาดของบริษัท ที่ต้องอาศัยกลยุทธ์ในด้านต่างๆ ได้แก่ กลยุทธ์การสร้างแบรนด์ของบริษัทฯ เพื่อให้อยู่ในใจผู้บริโภคต่อไป, กลยุทธ์ส่วนประสมทางการตลาดทั้ง 7 ด้านเป็นตัวขับเคลื่อนให้เกิดยอดขายที่เติบโตขึ้น และกลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์ของลูกค้า ในการรักษาฐานลูกค้าเก่าและเพิ่มลูกค้าใหม่ให้เกิดขึ้นต่อไป
Comp Trading Company Limited was established in the 1985, and has become one of the leading ICT providers for hardware and software (ICT Solution) with multi brands for many leading companies in Thailand. The company has many technical specialists in each product for servicing our customers over 300 companies with high speed and efficiency. Under the current severe competition and changes in consumer behavior and lifestyle sales of the company has been decreased, which is contrast with the growth of the industry. Therefore company requires the analysis about many factors by both quantitative and qualitative research to capture understanding the consumer behavior changes and market situation. The factors that influence consumer decision makings are the Reliability of Provider Company, Expertise of staffs and Quality of products. To achieve the marketing objective, it variance effective strategies such as branding strategy for customer loyalty, marketing mix strategy in seven dimensions for boosting sales growth and customer relationship management strategy are developed and presented in the marketing plan in order to keep existing customers and inhcrease new customers.


บริษัท คอมเทรดดิ้ง จำกัด

LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52828278LIB USE ONLY



Location



Office of Academic Resources, Chulalongkorn University, Phayathai Rd. Pathumwan Bangkok 10330 Thailand

Contact Us

Tel. 0-2218-2929,
0-2218-2927 (Library Service)
0-2218-2903 (Administrative Division)
Fax. 0-2215-3617, 0-2218-2907

Social Network

  line

facebook   instragram