Authorไกรวัฒน์ นิ่มอุดมสุข
Titleการศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจผลิตสื่อโฆษณาโดยใช้เทคโนโลยีโลกเสมือนผสานโลกจริง / ไกรวัฒน์ นิ่มอุดมสุข=Interactive advertising company using augmented reality feasibility study / Kraiwat Nimudomsuk
Imprint 2555
Descript ก-ซ: 111 แผ่น, ตาราง

SUMMARY

โครงการศึกษาค้นคว้าอิสระฉบับนี้จัดทำขึ้นเพื่อวัตถุประสงค์ในการศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจผลิตสื่อโฆษณาโดยใช้เทคโนโลยีโลกเสมือนผสานโลกจริง ซึ่งผู้จัดทำได้วิเคราะห์ถึงโอกาสในการลงทุน และพัฒนาแผนทางธุรกิจที่เหมาะสม ผู้ศึกษาได้ศึกษาถึงสภาพแวดล้อมภายนอกทางธุรกิจ ศึกษาอุตสาหกรรมที่เกี่ยวข้อง ศึกษาลักษณะธุรกิจของคู่แข่งขัน และรูปแบบการดำเนินธุรกิจที่แตกต่างจากเดิมในตลาด จากการศึกษาพบว่าตลาดของสื่อโฆษณาโดยใช้เทคโนโลยีโลกเสมือนผสานโลกจริงมีโอกาสในการเติบโตสูงจากปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ อันได้แก่ แนวโน้มการเติบโตของอุตสาหกรรมโฆษณา เทคโนโลยีทางด้านเครือข่าย 3G การพัฒนาคุณสมบัติของโทรศัพท์มือถือ แนวโน้มการใช้งานโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟน แนวโน้มการใช้งานโมบายอินเทอร์เน็ตของผู้บริโภค และแนวโน้มของการลงทุนทางด้านสื่อดิจิทัลมีเดียของกลุ่มลูกค้า จากการประมาณการทางการเงินโดยการวิเคราะห์ผลตอบแทนจากการลงทุนพบว่า โครงการนี้สามารถคือนทุนได้ในระยะเวลา 1 ปี 11 เดือน 21 วัน โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการ 5,411,533.10 บาทและมีอัตราผลตอบแทนการลงทุนที่ร้อยละ 76.44 ซึ่งบรรลุเป้าหมายทางการเงินที่ต้องการผลตอบแทนการลงทุนที่ร้อยละ 15 ทั้งนี้เมื่อมองถึงโอกาสทางธุรกิจในอนาคตอีกหลายปีข้างหน้า ประกอบกับการวางแผนการดำเนินธุรกิจที่มีประสิทธิภาพแล้ว การทำธุรกิจผลิตสื่อโฆษณาโดยใช้เทคโนโลยีโลกเสมือนผสานโลกจริเป็นโครงการที่เหมาะสมในการลงทุน
The purpose of this independent study is to study the feasibility of “Interactive Advertising using Augmented Reality” business. This study analyzes the investment opportunities and also develops an appropriate business plan depending on the study of the business environment, the related industries and the competitor’s businesses, as well as the different business model in the market. The study found that interactive media using Augmented Reality market has high growth opportunities because of the business environment such as the growth of advertising market in Thailand, 3G technology, mobile technology, trend of using smartphone, including trend of using mobile internet of customer and also the growth of investing in interactive media market. On the basis of analyzing the return of investment shows the payback period of this business is 1 years 11 months and 21 day. The net present value is 5,411,533.10 baht. Return on investment is 76.44 percent. The result of financial analysis shows that this business plan can achieve the desired return on investment by 15% and the payback period is acceptable. In consequence of looking to the future of business opportunities in the years ahead and also planning to operate effectively. This interactive advertising company using Augmented Reality business plan is suitable for investment project.


LOCATIONCALL#STATUS
Chula Business School Library : Special Project52828329 LIB USE ONLY